1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران
  4. -
  5. فرچه سیمی برنجی

فرچه سیمی برنجی

فرچه سیمی برنجی ابزاری است که برای تمیز کردن، صیقل دادن و آماده سازی سطوح استفاده می شود. این ابزار شامل یک بدنه و رشته های ساخته شده از مفتول های برنجی است و بدنه آن در انواع گوناگون کاسه ای، تخت، قلمی، استوانه ای و … با قابلیت نصب روی دستگاه فرز یا دریل ساخته می شود. فرچه های سیمی برنجی اغلب برای از بین بردن زنگ زدگی، رنگ و سایر آلاینده های سرسخت از سطوح فلزی و سایر سطوح، بدون ایجاد خراش یا آسیب به سطح قطعه کار استفاده می شود. همچنین برس های برنجی معمولاً برای تمیز کردن اتصالات جوشکاری، آماده سازی سطوح برای لحیم کاری و صیقل دادن برنج یا طیف گسترده ای از فلزات استفاده می شوند.

خرید انواع فرچه سیمی برنجی با قیمت عالی

از فرچه سیمی برنجی بر خلاف فرچه سیمی استیل، برای سطوحی که نیاز به پرداخت کاری سطحی وجود دارد، استفاده می شود. به دلیل اینکه برنج، روی قطعه اسپارک یا جرقه ایجاد نمی کند؛ همچنین توانایی این را دارد که در محیط های قابل اشتعال به جای فرچه سیمی فولادی استفاده شود.

هنگام استفاده از فرچه سیمی برنجی، پوشیدن دستکش های ایمنی و عینک محافظ برای جلوگیری از آسیب به اپراتور از اهمیت بالایی برخوردار است. برس های سیمی برنجی باید به طور مرتب تمیز شده و در شرایط مطمئن نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که مؤثر و ایمن برای کاربردهای گوناگون باقی می مانند. همچنین به منظور جلوگیری از آسیب به اپراتور و افزایش ماندگاری برس، از آوردن فشار زیاد روی فرچه سیمی برنجی باید خودداری نمود. ایجاد فشار بیش از حد موجب خم شدگی رشته سیم های برس شده و بعد از مدتی در اثر خستگی موجب شکستگی رشته سیم ها می شود و در نتیجه طول عمر برس سیمی کاهش می یابد.

فرچه سیمی طلایی

رشته سیم های فرچه سیمی برنجی معمولاً رنگ زرد مایل به طلایی دارند و به همین دلیل برس های برنجی به فرچه های سیمی طلایی نیز شهرت دارند. دلیل این رنگ زرد یا طلایی این است که برنج، آلیاژی از مس و روی است و رنگ رشته های سیمی به نسبت دقیق این فلزات مورد استفاده در فرآیند تولید برنج، بستگی دارد. رنگ رشته های فرچه سیمی برنجی ممکن است در طول زمان تغییر کند؛ زیرا سیم های برنجی در معرض هوا و رطوبت قرار می گیرند و موجب اکسید شدن سطح مفتول های برنجی و ایجاد زنگار روی آنها شود. با این حال، این اتفاق نباید بر عملکرد برس برنجی تأثیر بگذارد و قدرت سایش آن را بکاهد.

جنس و خاصیت فرچه سیمی برنجی

همانطور که از نام این ابزار به نظر می رسد، فرچه سیمی برنجی از مفتول های برنجی ساخته می شود و برنج نیز آلیاژی است که عمدتاً از مس و روی تشکیل شده است. درصد ترکیب هرکدام از این مواد، بسته به استفاده یا کاربرد مورد نظر می تواند متفاوت باشد.

رشته های فرچه سیمی برنجی به دلیل وجود مس در آلیاژ برنج، معمولاً رنگ طلایی یا زرد دارند. این برس ها معمولاً برای تمیز کردن و پرداخت سطوح فلزی و سایر مواد سرسخت و همچنین برای از بین بردن زنگ زدگی استفاده می شوند.

برخی از ویژگی های برجسته فرچه سیمی برنجی عبارتند از:

  • ماندگاری و دوام: برس های سیمی برنجی بادوام و دارای قدرت سایش مناسب هستند و این عامل، آنها را به انتخابی عالی برای تمیزکاری های سخت و شستشو تبدیل می کند.
  • بدون جرقه: برس های سیمی برنجی بدون جرقه هستند که آنها را به گزینه ای مطمئن برای استفاده در مناطقی که مواد قابل اشتعال وجود دارد، تبدیل می کند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: برنج در برابر خوردگی مقاوم است و این ویژگی برس های سیمی برنجی را انتخاب خوبی برای استفاده در محیط های مرطوب یا مرطوب می کند.
  • نرمی: برس‌های سیمی برنجی نرم‌تر از برس‌های سیمی فولادی هستند که آنها را به گزینه خوبی برای تمیز کردن سطوح حساس بدون ایجاد آسیب و خراش، تبدیل می‌کند.
  • انعطاف پذیری: انعطاف پذیری رشته های برس های برنجی سبب می شود که از این ابزار برای کارهای مختلفی از جمله تمیز کردن، صیقل دادن و از بین بردن زنگ زدگی و… در تمام زوایا استفاده کرد.
فرچه سیمی برنجی، ویژگی ها+کاربردها

کاربرد فرچه سیمی برنجی

فرچه سیمی برنجی در کاربردهای مختلفی استفاده می شود که در آن به فرچه های نرم تر و بدون جرقه نیاز است. در اینجا برخی از کاربردهای رایج برس های سیمی برنجی آورده شده است:

  • تمیز کردن سطوح حساس: برس های سیمی برنجی برای تمیز کردن سطوح حساس مانند فلزات صیقلی و سطوح نرم یا چوب ایده آل هستند و در عین از بین بردن کثیفی و پلیسه ها، به سطح خراش یا آسیب وارد نمی کنند.
  • از بین بردن زنگ و خوردگی: برس های سیمی برنجی برای از بین بردن زنگ زدگی و خوردگی از سطوح فلزی موثر هستند. به عنوان مثال می توان از آنها برای تمیز کردن زنگ زدگی روی ابزار یا قطعات ماشین آلات استفاده کرد.
  • کاربردهای جوشکاری: برس های سیمی برنجی اغلب در کاربردهای جوشکاری برای تمیز کردن و آماده سازی سطوح قبل از جوشکاری استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند برای حذف مواد اضافی جوش یا نقاط پاشیده شده پس از اتمام جوشکاری استفاده شوند.
  • کاربردهای الکتریکی: برس های سیمی برنجی معمولاً در کاربردهای الکتریکی برای تمیز کردن و حفظ اتصالات الکتریکی استفاده می شوند. این دسته از برس ها جرقه ایجاد نمی کنند و برای این محیط مناسب هستند. زیرا جرقه می تواند در اطراف تجهیزات الکتریکی خطرناک باشد و آسیب های جبران ناپذیری به بار بیاورد.
  • کاربردهای خودرو: برس های سیمی برنجی را می توان برای تمیز کردن قطعات موتور، مانند شمع ها یا جت های کاربراتور، استفاده کرد. این برس ها همچنین برای تمیز کردن پایانه های باتری و سایر اتصالات الکتریکی در ماشین مفید هستند.

قیمت و خرید فرچه سیمی برنجی

قیمت یک فرچه سیمی برنجی را می توان تحت تأثیر عوامل مختلفی دانست، از جمله:

  • اندازه وشکل فرچه سیمی برنجی: اندازه برس سیمی برنجی به دلیل میزان متریال لازم برای ساخت، بر روی قیمت برس تأثیر می گذارد. به طور کلی، برس های بزرگتر و پیچیده تر معمولاً گران تر از برس های کوچکتر و ساده تر هستند.
  • جنس مواد اولیه: کیفیت و خلوص برنج مورد استفاده در برس سیمی می تواند بر قیمت تمام شده تأثیر بگذارد. منطقا هرچه کفیت برنج رشته های سیمی بالاتر باشد، قیمت فرچه برنجی بالاتر است.
  • تراکم رشته ها: تراکم رشته ها در برس نیز می تواند بر قیمت آن موثر باشد. برس هایی با رشته های بیشتر به دلیل قدرت سایشی بیشتر معمولاً گران تر از برس های با رشته های کمتر هستند.
  • نام تجاری: نام تجاری برس سیمی برنجی نیز می تواند عامل مهمی برای میزان قیمت فرچه سیمی باشد. برندهای معروف و معتبر ممکن است هزینه بیشتری برای محصولات خود نسبت به برندهای کمتر شناخته شده دریافت کنند. تولید کننده فرچه سیمی ساب ایران، از تولیدکنندگان معتبر ایرانی است که با بیش از سه دهه تجربه در کار ساخت فرچه های سیمی، این محصول را با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می کند.
  • کارایی: قیمت تمام شده فرچه سیمی برنجی می تواند با توجه به کارایی مخصوص خود متفاوت باشد. برس های تخصصی طراحی شده برای کاربردهای خاص، مانند جوشکاری یا کار خودرو، ممکن است قیمت بیشتری نسبت به برس های همه منظوره داشته باشند. زیرا برای ساخت برس های تخصصی تر، استاندارد های طراحی و ساخت بیشتری رعایت شده و برس ها با ظرافت بیشتر تولید می شوند.
  • خرید به صورت تکی یا عمده: تعداد فرچه های سفارش داده شده نیز می تواند بر روی هزینه تأثیر بگذارد. معمولا در صورت خرید به طور عمده، قیمت هر واحد فرچه، کمتر حساب می شود.
  • دستگاه مورد استفاده: فرچه های سیمی اغلب روی دستگاه فرز یا دریل بسته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. فرچه های سیمی دارای سوراخ رزوه دار در مرکز، مناسب دستگاه فرز و فرچه های سیمی دارای یک میله استوانه ای شکل مناسب دستگاه دریل هستند. این تفاوت در شکل فرچه، می تواند سبب قیمت های متفاوت شود.
قیمت و خرید برس سیمی برنجی کاسه ای و تخت افشان