1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران
  4. -
  5. فرچه سیمی کاسه ای افشان

فرچه سیمی کاسه ای افشان

فرچه‌ های سیمی به عنوان ابزاری برای سابیدن سطوح، می ‌توانند با توجه به کاربرد مورد نظر، در اشکال هندسی مختلف طراحی شوند که نوع متداولی از آنها، فرچه سیمی کاسه ‌ای است. فرچه سیمی کاسه ‌ای افشان ، رشته ‌های سیمی خاصی دارد که این رشته‌ها، دورتادور محیط مقطع دایروی را در برمی ‌گیرند که دلیل نامگذاری برس‌ های سیمی کاسه‌ای، مقطع دایره ‌‌ای شکل آن است که در ادامه به بررسی ویژگی‌ ها و جزئیات فرچه سیمی کاسه ‌ای افشان، کاربردها و عوامل مهم در خرید آن می‌پردازیم.

فرچه سیمی کاسه ای افشان مشکی و طلایی ساب ایران، سایا ابزار

فرچه سیمی کاسه ای افشان ساخت تولید کننده فرچه سیمی ساب ایران ( با نام تولیدکننده فرچه سیمی کربلایی نیز شناخته  می شود ) که در داخل ایران تولید می شود، از کیفیت بالایی برخوردار است و به دلیل تراکم بالای سیم‌هایش، می‌تواند در مصارف صنعتی زیادی به کار رود. همچنین این فرچه‌ به دلیل افشان بودن تارهایش می تواند در مصارف تمیزکاری، پرداخت کاری، پلیسه گیری قطعات و رسوب زدایی سطوح مورد استفاده قرار گیرد.

  از مزایای فرچه سیمی کاسه ای افشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریزش بسیار کم حین کار در مقایسه با نمونه های مشابه
  • ماندگاری وعمر طولانی برس
  • بالانس بودن
  • امنیت بالای کاربر حین استفاده
  • مناسب برای صیقل دادن سطوح انواع مواد نرم و سخت
  • مناسب برای زدودن زنگار
  • دارای اندازه‌های کوچک برای تمیزکاری قسمت های دور از دسترس

قیمت و خرید برس سیمی کاسه ای افشان 

قبل از خرید فرچه سیمی کاسه ای افشان با توجه به کاربرد مورد نظر باید از یک سری اطلاعات و جزئیات مربوط به آن آگاهی داشت. در حالت کلی کیفیت یک ابزار تحت تاثیر سه عامل زیر است:                                                                                                                         

  • طراحی
  • مواد اولیه
  • نحوه ساخت و تولید

این سه مورد باهم در تعامل هستند و روی یکدیگر موثرند تا در نهایت تغییرات این سه مورد بتواند کیفیت و کارایی ابزار را به حداکثر برساند.درباره فرچه سیمی کاسه ای افشان هم برندهای مختلف قیمت‌های گوناگونی را ارائه می دهند.

کاربرد ، قیمت و خرید برس کاسه ای افشان طلایی و مشکی ساب ایران، سایا ابزار

جنس سیم ها و مواد اولیه 

فاکتورهای گوناگونی وجود دارند که سبب قیمت‌های متفاوت فرچه سیمی کاسه ای افشان می‌ شوند که در ابتدایی ترین آنها، می توان به جنس رشته‌ها اشاره کرد که معمولا از فولاد سخت با کربن بالا، برنج یا استیل ساخته شده‌اند. هرچه قطعه از کیفیت و دقت ساخت بالاتری برخوردار باشد و سیم های آن، چگالی بالاتر و عمر طولانی تری داشته باشند، قیمت آن بالاتر است.

یکی از نگرانی ها در هنگام استفاده از برس های سیمی روی قطعه کار، قابلیت جفت شدن قطعه و برس از نظر جنس است. به عنوان مثال در صورتی که قطعه کار، فولاد یا چدن است، می توان از برس سیمی فولادی استفاده کرد؛ اما اگر روی قطعه استیل ضد زنگ یا آلومینیوم کار می کنید، نیاز دارید از برس استیل و آلومینیومی استفاده نمایید.

اگر از برس فولادی روی قطعه استیل ضد زنگ استفاده کنید، کربن موجود در فولاد (کربن استیل) باعث آلودگی فولاد ضد زنگ شده و موجب اکسید شدن و زنگ زدگی آن می شود.همچنین کاربر می تواند برس سیمی استیل ضد زنگ را قطعه کار فولادی استفاده نماید ولی بعد از آن نباید بار دیگر از همان برس بر روی قطعه استیل ضد زنگ استفاده شود.

حداکثر سرعت چرخش فرچه ها 

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید فرچه سیمی کاسه ‌ای افشان  باید به آن توجه کرد، حداکثر سرعت چرخش فرچه ها است که نشان دهنده حداکثر سرعتی است که فرچه می توند بچرخد. حداکثر سرعت چرخش با واحد تعداد دور در دقیقه مشخص می‌شود و در هنگام انتخاب فرچه، باید میزان دور مطلوب خود را با آن تطبیق داد. طبیعتا هرچه سرعت چرخش فرچه بیشتر باشد، سرعت سابیدن بیشتر است اما مشکل اینجا است که بعضی از دستگاه های دریل و فرز نمی توانند بیشتر از یک دور مشخص را ایجاد کنند.

تفاوت فرچه های دستگاه فرز و دریل

علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا قبل از خرید فرچه سیمی کاسه ای افشان، باید به تفاوت فرچه های دستگاه فرز و دریل توجه کرد و مشخص کرد که فرچه خریداری شده مناسب دستگاه فرز یا دریل است. تفاوت فرچه های این دو دستگاه، در مرکز فرچه ها قابل تشخیص است. اگر مرکز فرچه دارای یک سوراخ رزوه مانند بود، یعنی فرچه مناسب دستگاه فرز است و اگر در وسط فرچه یک میله بلند استوانه ای شکل وجود داشت، یعنی فرچه برای دستگاه فرز مناسب است. به دلیل قابلیت نصب فرچه های کاسه ای روی دستگاه فرز، این فرچه ها با نام فرچه سیمی فرز نیز شناخته می شوند.

قطر فرچه و اندازه مهره

فرچه سیمی کاسه ای افشان با توجه به کاربرد های گوناگون در اندازه ها و مقیاس های متنوع برای مثال 7.5، 10، 12.5 و 15 سانتی متر طراحی و تولید می شود. هر کدام از این کاربرد ها، شامل مصارف صنعتی، رنگ برداری، جرم گیری، خش کاری قبل رنگ، تمیزکاری، پلیسه گیری و پرداخت‌کاری و زنگ‌زدایی و… ، نیازمند ابعاد فرچه سیمی به خصوص خود هستند.

بافته شده یا افشان 

دو نمونه از فرچه های کاسه ای وجود دارد که یکی از آنها دارای سیم های افشان مانند است و نمونه دیگر دارای سیم‌های به هم بافته شده است. هر دوی این نمونه ها بسیار مقاوم هستند و با توجه به شکل سیم های خود، ویژگی ها و کارایی های به خصوص خود را دارند. هرگاه استفاده از فرچه سیمی کاسه ای افشان برای کاربرد مورد نظر کافی نباشد، استفاده از فرچه سیمی کاسه ای بافته توصیه می شود.

فرچه سیمی افشان 

در مطالب فوق به بررسی ویژگی‌های فرچه سیمی کاسه ای افشان ، کاربردها و نکات خریداری فرچه سیمی کاسه ای افشان پرداخته شد. علاوه بر نوع کاسه ای، نوع دیگری از فرچه های سیمی افشان نیز وجود دارد که به شکل تخت است و در مصارف متفاوتی از فرچه های سیمی کاسه ای مورد استفاده قرار می گیرند. سطح مقطع این فرچه ها تخت است و مانند فرچه سیمی کاسه ای افشان دارای سطح مقطع دایره ای شکل و برآمده نیست. فرچه های تخت کاربردهای گوناگونی دارند ولی معمولا در ساییدن سطوح مختلف صنعتی استفاده می شوند.

فرچه سیمی تخت افشان که به فرچه های خورشیدی نیز معروف است، معمولا به دو صورت وارداتی و ساخت ایران در بازار موجود است. این فرچه ها به دلیل افشان بودن تارهای فلزی از انعطاف پذیری بالاتری نسبت به فرچه های تخت بافته شده برخوردار هستند و برای رسوب زدایی و زنگ زدایی های سطحی استفاده می شوند.

در هنگام خرید فرچه های سیمی تخت افشان، باید به نکات زیر توجه کرد:

  • یکی از مواردی که در انتخاب فرچه سیمی افشان باید به آن توجه کرد، جنس سیم ها است.
  • از مهم ترین عوامل موثر در زبری سیم ها، قطر سیم ها است. هرچه قطر این سیم ها بیشتر باشند، زبری آنها بیشتر است.
  • فرچه های مخصوص دستگاه فرز و دریل متفاوت هستند و نمی توان به طور یکسان از این فرچه ها در دو دستگاه استفاده کرد. فرچه های سیمی تخت دارای سوراخ رزوه دار مناسب برای دستگاه فرز و فرچه های تخت دارای میله استوانه ای، برای دریل مناسب هستند.
  • فرچه های تخت، در اندازه های مختلف تولید می شوند؛ بنابراین باید در هنگام خرید به قطر فرچه ها دقت کرد و بسته به نیاز بهترین اندازه را انتخاب کرد.

فرچه ( برس ) سیمی نرم

در حالت کلی، فرچه های سیمی کاسه ای و تخت براساس نوع رشته ها، به دو دسته بافته شده و افشان تقسیم می شوند. هر دو این نمونه ها بسیار مقاوم هستند ولی کاربرد هرکدام از این فرچه ها، با توجه به درجه سختی و نرمی متفاوت  رشته ها می تواند تغییر کند. معمولا فرچه های دارای سیم های بافته شده، مقاومت بیشتری دارند. از سوی دیگر فرچه های افشان، که به برس های نرم هم شناخته شده هستند، شامل فرچه سیمی کاسه ای افشان و فرچه سیمی تخت افشان، به دلیل تراکم بالای سیم ها و افشان بودن تارها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند که موجب کاربرد گسترده آنها در مصارف صنعتی، تمیزکاری، رسوب زدایی و… می شود.

کاتالوگ+ خرید و قیمت عمده فرچه سیمی کاسه ای افشان ساب ایران، سایا ابزار صنعت