1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران
  4. -
  5. فرچه سیمی تخت افشان

فرچه سیمی تخت افشان 

امروزه طراحی و ساخت انواع متعددی از فرچه های سیمی، بستری را به وجود آورده است که مصرف کننده ها با توجه به کاربرد مورد نظر، ابزارآلات مورد استفاده برای نصب و جنس قطعه کار، بتوانند بهترین فرچه سیمی را انتخاب کنند. یکی از این انواع، فرچه سیمی تخت افشان است. سطح مقطع فرچه سیمی تخت افشان، به صورت تخت است و مانند فرچه سیمی کاسه ای دارای بدنه برآمده نیست. فرچه های سیمی تخت افشان معمولا به دو صورت وارداتی و ساخت ایران در بازار موجود هستند. این فرچه ها به دلیل افشان بودن تارهای فلزی از انعطاف پذیری بالاتری نسبت به فرچه های تخت بافته شده برخوردار هستند و برای رسوب زدایی و زنگ زدایی های سطحی استفاده می شوند.  فرچه های تخت کاربردهای گوناگونی دارند ولی معمولا در ساییدن سطوح مختلف صنعتی استفاده می شوند.

برای آشنایی با شماتیک فرچه سیمی تخت افشان، شکل زیر را مشاهده نمایید:

خرید و قیمت عمده برس سیمی تخت افشان

فرچه های سیمی تخت با نام فرچه های خورشیدی نیز شناخته می شوند و به دو صورت افشان و بافته تولید می شوند؛ به طوری که نوع افشان آن قابلیت نصب روی دستگاه سنگ رومیزی را داراست و برای پلیسه گیری بسیاری از قطعات با کیفیت خوب، کاربرد دارد. تولید کننده فرچه سیمی ساب ایران یا فرچه سیمی کربلایی فرچه سیمی تخت افشان را با توجه نوع استفاده، در قطر های مختلف مانند  10، 12.5، 15 ، 17.5 و 20 سانتی متر می تواند طراحی و تولید می کند.

فرچه سیمی تخت مینی فرز

فرچه سیمی تخت با توجه به نوع کاربرد و ابعاد آن، در دستگاه های فرز و مینی فرز و انواع سنگ رومیزی قابل نصب است؛ به طوری که فرچه های سیمی تخت با قطرهای کوچکتر را با نام فرچه سیمی تخت مینی فرز نیز یاد می کنند. از کاربردهای گسترده فرچه سیمی تخت افشان، می توان به عملیات سندبلاست یا آماده سازی سطوح مختلف، زنگ زدایی فلزات، جرم‌ گیری، رنگ برداری، خش کاری، کهنه کاری چوب در صنعت نجاری و… اشاره کرد و می توان روی سطوح گوناگون مانند سطوح فلزی، سیمان، چوب، گرانیت، سنگ، سرامیک، آسفالت، پلاستیک، استیل و غیره از این فرچه های سیمی بهره برد و تنها نکته این است که جنس و درجه سختی سیم های فرچه با جنس قطعه کار، سازگار باشد.

در استفاده از فرچه سیمی تخت افشان نیز باید همواره به قابلیت جفت شدن جنس سیم های فرچه و قطعه کار توجه کرد. بدین ترتیب که به عنوان مثال اگر قطعه کار، فولاد یا چدن است، می توان از برس سیمی فولادی استفاده کرد؛ اما اگر روی قطعه استیل ضد زنگ یا آلومینیوم کار می کنید، نیاز دارید از برس استیل و آلومینیومی استفاده نمایید.

اگر از برس فولادی روی قطعه استیل ضد زنگ استفاده کنید، کربن موجود در فولاد (کربن استیل) باعث آلودگی فولاد ضد زنگ شده و موجب اکسید شدن و زنگ زدگی آن می شود. همچنین کاربر می تواند برس سیمی استیل ضد زنگ را روی  قطعه کار فولادی استفاده نماید ولی بعد از آن نباید بار دیگر از همان برس بر روی قطعه استیل ضد زنگ استفاده شود.

مانند سایر فرچه های سیمی، حین استفاده از فرچه سیمی تخت افشان هم باید حداکثر سرعت چرخش فرچه ها را در نظر گرفت که با واحد تعداد دور در دقیقه مشخص می‌شود و در هنگام انتخاب فرچه، باید میزان دور مطلوب خود را با آن تطبیق داد. طبیعتا هرچه سرعت چرخش فرچه بیشتر باشد، سرعت سابیدن بیشتر است اما بعضی از دستگاه های دریل و فرز نمی توانند بیشتر از یک دور مشخص را ایجاد کنند.

همانطور که اشاره شد، فرچه سیمی تخت افشان در ابعاد و قطرهای گوناگونی طراحی و تولید می شود که ابعاد مورد نیاز برای هر یک از کاربردهای پلیسه گیری، تمیزکاری، پرداخت کاری و زنگ زدایی می تواند متفاوت باشد.

خرید و قیمت فرچه سیمی تخت مینی فرز

فرچه سیمی گرد 

فرچه های سیمی گرد یا برس های تخت، دو نوع افشان و بافته شده را شامل می شوند که تقریبا کاربردهای یکسانی دارند و قابلیت نصب روی دستگاه سنگ رومیزی و فرز را دارند و تفاوت آنها در نرمی و سختی آنها است. فرچه سیمی تخت افشان به دلیل تراکم بالای سیم ها و افشان بودن تارها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند که موجب کاربرد گسترده آنها در مصارف صنعتی، تمیزکاری، رسوب زدایی و… می شود. در صورتی که استفاده از فرچه سیمی تخت افشان کافی نباشد، از نمونه بافته شده استفاده می شود که مقاومت و سختی بالاتری دارد.

قیمت و خرید برس سیمی تخت افشان

در هنگام خرید برس سیمی تخت باید مواردی را در نظر گرفت. این برس ها دارای سیم های زبر هستند و این رشته ها گاهی به صورت افشان و گاهی به صورت بافته تولید می شود و با توجه به درخواست خریدار مورد استفاده قرار می گیرند. عوامل زیر در قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی یا همان فرچه های تخت موثرند:

میزان زبری سیم های فرچه:

زبری سیم ها می تواند در اثر جنس سیم ها باشد، ولی یکی از عوامل موثر در زبری سیم ها، قطر سیم ها است. هرچه قطر سیم های برس بیشتر باشد، زبری آنها بیشتر است. البته معمولا قطرهای مختلف درباره فرچه سیمی تخت افشان دیده می شود و فرچه سیمی تخت بافته شده کمتر دارای قطرهای متنوع هستند.

نوع دستگاه مورد استفاده:

همواره این نکته قابل توجه است که برای چه دستگاهی قصد خرید فرچه سیمی تخت دارید. فرچه های مخصوص دستگاه فرز و دریل متفاوت هستند و نمی توان از این فرچه ها به طور یکسان در هر دو دستگاه استفاده کرد. فرچه های سیمی تخت دارای سوراخ رزوه دار در مرکز، مناسب دستگاه فرز و فرچه های سیمی تخت دارای یک میله استوانه ای شکل مناسب دستگاه دریل هستند.

قطر فرچه ها:

فرچه های سیمی تخت در اندازه های مختلف تولید می شوند و باید بسته به نیاز، بهترین ابعاد را برای فرچه سیمی انتخاب کرد.

کاتالوگ+ قیمت و خرید عمده فرچه سیمی تخت افشان ساب ایران ، سایا ابزار صنعت