1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران
  4. -
  5. فرچه سیمی تخت سردریلی

فرچه سیمی تخت سردریلی

به عنوان عضوی از مجموعه فرچه های سیمی که در شکل ها و انواع گوناگون طراحی و ساخته می شوند، می توان فرچه سیمی تخت سردریلی را نام برد که برای تمیزکاری، پرداخت کاری، پلیسه گیری و زنگ زدایی محل های غیرقابل دسترس توسط دریل مناسب است. فرچه سیمی تخت سردریلی مانند سایر فرچه های سیمی تخت، دارای بدنه دیسکی شکل است و سطح مقطع این فرچه ها به شکل دایره و تخت است که دور تا دور دایره توسط رشته های سیمی احاطه شده است که این رشته ها معمولا از مفتول های آلیاژ فولاد کربنی یا استیل ضد زنگ ساخته شده است. فرچه سیمی تخت سردریلی دارای شفت 6 میلی‌متری است و این فرچه علاوه بر دریل، برروی دستگاه فرز انگشتی نیز قابل نصب است و برای نصب روی فرز، باید از تبدیل و کولت مناسب استفاده کرد.

فرچه سیمی تخت سردریلی، سایا ابزار صنعت

فرچه سیمی دریل نسبت به فرچه سیمی فرز از قدرت پرداخت کاری کم تری برخوردار است. فرچه سیمی تخت سردریلی برند فرچه سیمی ساب ایران ، در قطرهای 5 تا 10 سانتی متر تولید می شود که در مرکز بدنه آن، یک میله  استوانه‌ای شکل واقع شده است که به آن قابلیت بر دریل نصب می دهد. فرچه های سیمی سردریلی برای پرداخت کاری و تمیزکاری نقاط دور از دسترس که نیاز به پرداخت کاری عمیق وجود ندارد، استفاده می شوند و در صنایع مختلف برای زدودن آلاینده‌ها و پلیسه ها، تمیزکاری و پرداخت سطحی و با عمق کم قطعات فلزی، چوبی، سرامیکی، سنگی و… کاربرد دارد. فرچه سیمی تخت سردریلی در مقایسه با سایر فرچه های سیمی تخت، در قطرهای کوچک تری طراحی و ساخته می‌شود؛ زیرا قطرهای بزرگ تر از نظر علم طراحی قطعات، مورد قبول واقع نیستند و احتمال غیراستاندارد بودن سطح مقطع یا مرکز ثقل نامناسب را افزایش می دهد که موجب لقی و عدم تعادل فرچه می شود و علاوه برآسیب به قطعه کار، برای سلامت اپراتور تهدید محسوب می شود.

کاربرد برس سیمی تخت سردریلی 

  • تمیزکاری اتصالات و قطعات رزوه کاری شده
  • تمیزکاری و حذف پلیسه های سطوح جوشکاری شده
  • تمیز کاری سوراخ های قطعات و رزوه های داخلی 
  • سند بلاست سطوح چوبی 
کاربرد برس سیمی تخت سردریلی در صنعت، سایا ابزار

سند بلاست چوب با فرچه سیمی 

به عملیات سایش سطوح چوبی برای رفع آلودگی ها و پلیسه ها و برجسته کردن خطوط موجود در چوب، سندبلاست گفته می شود. یکی ازابزار برای انجام فریند سندبلاست چوب، فرچه سیمی تخت سردریلی است که قطر 8 سانتی‌متر با رشته های افشان برای این کار توصیه می شود. به جهت محبوبیت سبک پتینه یا کهنه کاری روی چوب، عملیات سندبلاست روی سازه های چوبی انجام می شود که خطوط و بافت چوب را نمایان می کند و جلوه بسیار طبیعی و زیبا به سطوح چوبی می دهد و در اثر برخورد ذرات ریز برای سایش با فشار زیاد روی چوب رخ می دهد.

به طور کلی، سند بلاست به دو روش پاششی و دستی انجام می شود. در روش پاششی از ابزاری مانند مخزن شن و کمپرسور باد استفاده می شود و در روش دستی، از دستگاه فرز دستی یا دریل به همراه فرچه سیمی سردریلی می‌توان استفاده کرد. برای سندبلاست از انواع مختلف فرچه های سیمی سردریلی مانند فرچه سیمی تخت سردریلی، کاسه ای سردریلی یا استوانه ای سردریلی استفاده می شود که همانطور که گفته شد قابلیت نصب روی دریل یا فرز انگشتی را دارند و تنها به هنگام نصب روی فرز، باید از تبدیل و کولت مناسب استفاده نمود. به طور کلی می توان گفت فرچه سیمی قلمی سردریلی، فرچه سیمی کاسه ای سردریلی و فرچه سیمی فرز در این حوزه کاربرد دارند.

برای انجام عمل سند بلاست، بهتر است چوب های دارای خط و خطوط  را انتخاب کرد که معمولا چوب روسی یا نراد برای این کار پیشنهاد می شوند. با رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از کلاه، عینک، گوشی و دستکش پس از اطمینان از ثابت بودن قطعه چوبی روی میز کار، فرچه سیمی سردریلی تخت یا کاسه ای را روی فرز یا دریل نصب کنید و حین نصب از خاموش بودن دستگاه خود مطمئن شوید و برای سفت کردن فرچه سیمی از آچار استفاده کنید که از لقی جلوگیری کند. سپس فرچه سیمی را به آرامی روی چوب قرار دهید و لایه برداری را آغاز نمایید و در جهت راه چوب حرکت دهید. توجه کنید که تمام سطح به صورت یکسان و یکنواخت با فرچه سیمی تماس داشته باشد که تمامی خط ها برجسته شوند.

به کمک سندبلاست، می توان وسایل چوبی قدیمی را رنگ و زیبایی بخشید و مجدد استفاده کرد و از قطع درختان بیشتر به جهت ساخت لوازم چوبی جلوگیری می شود. همچنین سند بلاست، سطح چوب را جهت رنگ زدن آماده می کند. و لایه های خراب و پوسیده روی سطح را می زداید. منافذ داخل چوب را در اثر فشار زیاد می بندد و مقاومت چوب را بهبود می‌دهد.

فرچه سیمی چوب 

به دلیل استفاده از برس های سیمی سردریلی مانند فرچه سیمی تخت سردریلی، کاسه ای سردریلی و استوانه ای سردریلی روی سطح چوب به جهت پتینه کاری و سندبلاست، به این دسته از فرچه های سیمی، فرچه سیمی چوب نیز گفته می شود که به کمک این ابزار می توان خط و خش های اضافی روی چوب را حذف کرد یا سطح آن را برای رنگ آماده کرد و یا خطوط طبیعی بافت چوب را نمایان کرد و به آن زیبایی بخشید. در صنعت چوب، فرچه های سیمی با چرخش خود روی چوب ها عمل خش گذاری را انجام می دهند که این عمل در صنعت چوب از اهمیت برخوردار است.

معمولا برای قطعه چوبی از فرچه سیمی تخت سردریلی با قطر 8 سانتی متر استفاده می شود ولی ابعاد و نوع فرچه سیمی انتخابی می تواند با توجه به اندازه سطح و شکل قطعه کار، متفاوت باشد. رشته های سیمی باریک از جنس آلیاژ فولاد برای این کار مناسب هستند.

یکی دیگر از کاربرد هایی که فرچه های سیمی در صنعت نجاری و چوب دارند، استفاده از آنها در فرایند از بین بردن قسمت های نرم تخته چوب ها است. این فرایند می تواند توسط فرچه های سیمی دستی و یا فرچه سیمی هایی که جنس مفتولشان نایلون و پلاستیک نرم است، انجام شود. زبری سطح ایجاد شده توسط برس های سیمی با توجه به رشته هایی که برای دستیابی به اثر مورد نظر استفاده می شود، متفاوت خواهد بود. برای سنباده زنی سطح، می توان از برس سیمی با رشته آلومینیومی استفاده کرد. این نوع برس سیمی نتایج مشابه با استفاده از کاغذ سنباده را تولید می کند.

کاتالوگ+ قیمت و خرید فرچه سیمی تخت سردریلی، سایا ابزار صنعت