1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران
  4. -
  5. فرچه سیمی کاسه ای سردریلی

فرچه سیمی کاسه ای سردریلی

فرچه‌ های سیمی به عنوان ابزاری برای ساییدن سطح یک جسم استفاده می ‌شوند که این سایش توسط رشته‌ های باریک سخت و متراکم از جنس آلیاژهای گوناگون اتفاق می‌ افتد. امروزه طراحی و ساخت انواع متعددی از فرچه های سیمی، بستری را به وجود آورده است که مصرف کننده ها با توجه به کاربرد مورد نظر، ابزارآلات مورد استفاده برای نصب و جنس قطعه کار، بتوانند بهترین فرچه سیمی را انتخاب کنند. فرچه سیمی کاسه ای سردریلی نیز به عنوان عضوی از مجموعه فرچه های سیمی، در صنایع مختلف برای زدودن آلاینده ها و پلیسه ها، تمیزکاری و پرداخت سطوح فلزی، چوب، سرامیک، سنگ، گرانیت و… کاربرد دارد. در ادامه به بررسی این نوع از برس ها پرداخته خواهد شد.

قیمت و ابعاد برس سیمی کاسه ای سردریلی، سایا ابزار صنعت

شکل و ابعاد برس سیمی کاسه ای سردریلی ساب ایران 

برای توصیف شکل بدنه فرچه سیمی کاسه ای سردریلی می توان گفت فرچه‌ های سیمی کاسه‌ ای به شکل یک نیم کره یا کاسه هستند که رشته‌های سیم دورتادور محیط سطح مقطع دایره ای شکل را در برمی ‌گیرند که این شکل هندسی به همراه انعطاف پذیری تارهای افشان سبب کاربرد آن در تمام زوایا می‌شود که در فرز برای رنگ برداری، جرم گیری، خش کاری قبل رنگ و… استفاده می‌شوند. فرچه سیمی کاسه ای سردریلی دارای یک میله استوانه ای شکل در مرکز هستند که این ویژگی سبب نصب آنها در دریل می شود.

فرچه سیمی کاسه ای سردریلی در مقایسه با سایر فرچه های کاسه ای، معمولا در ابعاد کوچک تری طراحی و ساخته می شود. به طوری که قطر این برس از 35 تا 70 میلی‌متر متغیر است اما برخی تولید کننده ها، جهت نیاز بازار و کسب سود، فرچه سیمی کاسه ای سردریلی را در ابعاد بالاتر نیز تولید می کنند که از نظر علم طراحی قطعات، مورد قبول واقع نیست. زیرا افزایش ابعاد احتمال غیراستاندارد بودن سطح مقطع یا مرکز ثقل نامناسب را افزایش می دهد که علاوه برآسیب به قطعه کار، برای سلامت اپراتور تهدید محسوب می شود.

انواع فرچه های سیمی جهت نصب روی دریل

فرچه های سیمی برای دریل بسته به نیاز و نوع کاربرد، در ابعاد و اشکال گوناگون تولید می شوند که با توجه به شکل بدنه آنها، می توان برس های سیمی سردریلی را به موارد زیر تقسیم کرد:

از مرکزفرچه های سیمی دریل، یک شفت به قطر 6 میلی متر بیرون آمده و قابلیت نصب روی دستگاه دریل را دارا است. فرچه سیمی تخت سردریلی معمولا در قطر های 5 الی 10 سانتی متر و فرچه سیمی کاسه ای سردریلی در قطر های 3.5 الی 7 سانتی متر تولید می شود.

شکل زیر انواع گوناگون از فرچه های سیمی سردریلی را نشان می دهد:

قیمت و خرید عمده انواع فرچه سیمی دریل، برس سیمی دریل ساب ایران، سایا ابزار

نکات مهم در قیمت و خرید برس سیمی سردریلی

قبل از خرید فرچه سیمی کاسه ای سردریلی، با توجه به کاربرد مورد نظر باید از یک سری اطلاعات و جزئیات مربوط به آن آگاهی داشت. در حالت کلی، کیفیت یک ابزار تحت تاثیر سه عامل طراحی، مواد اولیه و نحوه ساخت و تولید است. همانطور که اشاره شد، این برس ها در اشکال گوناگون مانند فرچه سیمی کاسه ای سردریلی، قلمی سردریلی، تخت و استوانه ای سردریلی طراحی و ساخته می شوند که قیمت هرکدام از این انواع متفاوت است. با توجه به قابلیت جفت شدن جنس قطعه و رشته سیم های فرچه سیمی، انتخاب نوع جنس رشته ها و ابعاد مورد نظر نیز سبب وجود قیمت‌های متفاوت می‌شود.

یکی از ابتدایی ترین مسائل مطرح شده در کیفیت برس سیمی، جنس و کیفیت ماده مورد نظر برای ساخت بدنه و رشته های این ابزار است. برای مثال در سیم های فولادی، درصد کربن عامل موثری در تعیین شکنندگی این تارها است و هرچه درصد کربن کمتر باشد، استحکام رشته های سیمی بیشتر و دراثر سایش مقاوم تر است. عامل موثر دیگر دقت و ظرافت ماشین کاری بدنه فرچه سیمی است و در صورت عدم رعایت آن، احتمال لغزش فرچه حین مصرف افزایش می یابد و علاوه بر سخت بودن استفاده از فرچه لق، می تواند به قطعه کار آسیب برساند. از شرکت تولید کننده فرچه سیمی ساب ایران، می توان به عنوان یکی از شرکت های معتبر داخلی در این عرصه یاد کرد که ضمن رعایت استانداردهای طراحی و ساخت، انواع فرچه سیمی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به بازار عرضه می کند.

یکی از عوامل موثر در خرید فرچه سیمی سردریلی، توجه به زبری سیم ها است. زبری سیم ها می تواند در اثر جنس سیم‌ها باشد، ولی یکی از عوامل موثر در زبری سیم ها، قطر سیم ها است. هرچه قطر سیم های برس بیشتر باشد، زبری آن بیشتر است و فرایند سایش را سرعت می بخشد.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید فرچه سیمی کاسه ای سردریلی باید به آن توجه کرد، حداکثر سرعت چرخش فرچه ها است که نشان دهنده حداکثر سرعتی است که فرچه می توند بچرخد. حداکثر سرعت چرخش با واحد تعداد دور در دقیقه مشخص می‌شود و در هنگام انتخاب فرچه سیمی کاسه ای سردریلی، باید میزان دور مطلوب خود را با آن تطبیق داد. طبیعتا هرچه سرعت چرخش فرچه بیشتر باشد، سرعت سابیدن بیشتر است اما مشکل اینجا است که بعضی از دستگاه های دریل نمی توانند بیشتر از یک دور مشخص را ایجاد کنند.

کاتالوگ+ قیمت و خرید عمده فرچه سیمی کاسه ای سردریلی ساب ایران، سایا ابزار صنعت