1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران
  4. -
  5. فرچه سیمی کربلایی

فرچه سیمی کربلایی 

در مصارف صنعتی، کارگاهی یا حتی خانگی گاهی نیاز است که سطح یک قطعه صیقل داده شود و برآمدگی ها و پلیسه های روی آن حذف شوند. فرچه های سیمی، از ابزار پرکاربرد سایشی محسوب می شوند که به دلیل نیازهای گسترده بازار مصرف، در ابعاد و انواع گوناگون تولید می شوند و شرکت های گوناگونی در این عرصه فعالیت می کنند. یکی از برس های با کیفیت موجود در بازار، فرچه سیمی کربلایی است که توسط شرکت ساب ایران که با نام قدیمی کربلایی معروف است، تولید می شود. فرچه سیمی کربلایی در شکل های متنوع و ابعاد مختلف با استانداردهای طراحی و ساخت با قیمت مناسب تولید می شود و در استفاده ها و زوایا و جنس های مختلف قطعه کار، کارایی دارد. همچنین فرچه سیمی کربلایی با ویژگی های متفاوت، قابلیت نصب روی دستگاه دریل، سنگ رومیزی و انواع فرز را دارد و برای شرایطی که دستگاه دریل یا فرز در دسترس نباشد، می توان از نوع دستی استفاده کرد.

کاتالوگ+ خرید و قیمت عمده انواع فرچه سیمی کربلایی

از انواع گوناگون فرچه سیمی کربلایی می توان موارد زیر را نام برد:

  • فرچه سیمی کاسه ای افشان با سیم های با قطر 0.6 میلی متر و چگالی بالا در دو نوع رشته های زرد و مشکی
  • فرچه سیمی کاسه ای بافته در دو نوع سیم های بافته طوق دار و بدون طوق
  • فرچه سیمی تخت افشان با سیم های افشان با چگالی بالا
  • فرچه سیمی فرز
  • فرچه سیمی تخت بافته با رشته های بافته با ضخامت استاندارد
  • فرچه سیمی کاسه ای سردریلی دارای رشته های افشان منعطف
  • فرچه سیمی تخت سردریلی
  • فرچه سیمی قلمی سردریلی
  • فرچه سیمی مسواکی دستی جهت استفاده در شرایطی که دستگاه دریل یا فرز در دسترس نباشد یا سطح قطعه، نیاز به تمیزکاری و پرداخت کاری عمیق نداشته باشد.
  • فرچه سیمی استوانه ای

تولید کننده فرچه سیمی کربلایی

فرچه های سیمی به دلیل مصرف گسترده و استفاده های صنعتی، توسط شرکت ها و برندهای گوناگونی به بازار عرضه می شوند. ازدیاد شرکت های تولیدکننده، انتخاب فرچه سیمی را دشوار می کند. به همین جهت باید از فاکتورهای کیفیت فرچه سیمی آگاه بود و سپس فرچه سیمی باکیفیت و به صرفه اقتصادی را انتخاب کرد. فرایند تولید فرچه سیمی، به دلیل حساسیت ساخت با چالش هایی همراه است و استاندارد های طراحی و تولید باید رعایت شوند. اگر دقت لازم در ساخت فرچه سیمی رعایت نشود، فرچه سیمی از لحاظ سطح مقطع استاندارد یا مرکز ثقل در مکان مناسب، با مشکل مواجه می شود و دچار لقی و لغزش خواهد شد. علاوه بر اینکه کار کردن با فرچه لق بسیار دشوار است، فرچه لق به سطح قطعه آسیب می رساند و حتی می تواند به سلامت اپراتور لطمه بزند.

با توجه به حساسیت های مطرح شده، تولیدکننده فرچه سیمی کربلایی یا ساب ایران همواره سعی می نماید با استفاده از دستگاه های تولیدکننده بروز و معتبر، دانش متخصصین و تجربه بالای ساخت فرچه سیمی، این محصول را با کیفیت و طراحی مناسب و قیمت به صرفه به بازار ارائه نماید به طوری که که کیفیت بالای محصولات این شرکت و رضایت مصرف کنندگان، خود بهترین تبلیغ برای این شرکت محسوب می شود.

فرچه سیمی کربلایی با محفظه ها و بدنه های متفاوت تولید می شود و رشته های سیمی از جنس های مختلف بر روی این بدنه ها پرس می شوند. این رشته ها می توانند از مفتول های برنجی، آلیاژ فولادی و فولاد زنگ نزن ساخته شوند که هریک روی جنس های مختلف قطعه کار برای سایش های با عمق متفاوت استفاده می شوند. برای مثال فرچه سیمی با رشته های برنجی پرکاربرد است و به سطوح حساس آسیب نمی رساند و برای طیف گسترده ای از جنس های قطعه کار، می تواند استفاده شود. از نوع فولادی برای سطوح آهنی، فولادی، چدنی وچوبی استفاده می شود و نوع استیل ضد زنگ، روی قطعه های آلومینیومی، برنجی، مسی و استیل ضد زنگ کارایی دارد.

فرچه سیمی کربلایی یا ساب ایران؟

در بازار کنونی فرچه سیمی ساب ایران به عنوان فرچه های پرفروش و شناخته شده، با نام قدیمی خود یا همان کربلایی نیز معروف است. در نتیجه استفاده از کلمه فرچه سیمی کربلایی یا ساب ایران، هر دو به یک برند اشاره می کند که در سال 1370 آغاز به فعالیت کرد و به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر ایرانی با بیش از 30 سال سابقه، انواع فرچه های سیمی را به مصرف کنندگان و صنعتگران ارائه می کند. از جنبه های مثبت تولیدکننده فرچه سیمی کربلایی یا ساب ایران، می توان به مواردی نظیر دانش متخصصان، تجربه ساخت ابزار سایشی، استاندارد های طراحی و تولید، جنس مرغوب موارد اولیه برای انواع بدنه و رشته ها، ماشین های تولیدکننده مدرن و اتوماتیک، بسته بندی و عرضه مناسب و … اشاره کرد.

فرچه سیمی کربلایی برای پرداخت کاری، تمیزکاری، زنگ زدایی های خشن، پلیسه گیری، و… مناسب است.

نمونه هایی از کاربردهای فرچه سیمی کربلایی:

  • پلیسه گیری انتهای لوله های پروفیل برای سهولت فیتینگ
  • پلیسه گیری چرخ دنده برای سهولت انتقال قدرت
  • رفع اکسیداسیون روی استیل در فرایند تبدیل آهن به استیل ضد زنگ
  • تمیزکاری سطوح جوشکاری شده برای جلوگیری از ایجاد تخلخل و زنگ زدگی
  • تمیزکاری قطعات رزوه کاری شده و اتصالات جهت کاهش ریسک های اتصال
  • سندبلاست چوب جهت جلوه کردن بافت چوب و زیبایی
  • سایش و پرداخت سطوح برای آماده سازی قبل رنگ
  • استفاده برای کار با چسب، اسید، محلول های شیمیایی
  • تمیزکاری لوله ها
  • از بین بردن سطوح نرم چوب
  • تمیزکاری سطوح بتنی

خرید با قیمت عمده فرچه سیمی کربلایی

هنگام خرید فرچه سیمی کربلایی به مواردی باید دقت کنید. ابتدا باید با توجه به کارایی مورد نظر، شکل و نوع فرچه را از بین انواع کاسه ای، تخت، دستی، قلمی و … انتخاب نمایید و با توجه به عمق سایش مد نظر و نرم کاری یا خشن کاری، افشان یا بافته بودن رشته ها و زبری فرچه را تعیین نمایید. سپس برای ابعاد و زوایای قطعه کار خود، بهترین ابعاد فرچه را انتخاب کنید و با توجه به قابلیت جفت شدن رشته های فرچه با قطعه کار و سازگاری آنها، جنس رشته سیم ها را از بین برنجی، فولادی یا استیل ضد زنگ برگزینید. همواره به تفاوت فرچه های دریل و فرز دقت کنید. . تفاوت فرچه های این دو دستگاه، در مرکز فرچه ها قابل تشخیص است. اگر مرکز فرچه دارای یک سوراخ رزوه مانند بود، یعنی فرچه مناسب دستگاه فرز است و اگر در وسط فرچه یک میله بلند استوانه ای شکل وجود داشت، یعنی فرچه برای دستگاه فرز مناسب است. این عوامل در قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی یا فرز یا دریل موثر است.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید فرچه سیمی کربلایی باید به آن توجه کرد، حداکثر سرعت چرخش فرچه ها است که نشان دهنده حداکثر سرعتی است که فرچه می توند بچرخد. حداکثر سرعت چرخش با واحد تعداد دور در دقیقه مشخص می‌شود و در هنگام انتخاب فرچه، باید میزان دور مطلوب خود را با آن تطبیق داد. طبیعتا هرچه سرعت چرخش فرچه بیشتر باشد، سرعت سابیدن بیشتر است اما مشکل اینجا است که بعضی از دستگاه های دریل و فرز نمی توانند بیشتر از یک دور مشخص را ایجاد کنند.

موارد ذکر شده نظیر جنس رشته ها، ابعاد فرچه، حداکثر سرعت چرخش، تفاوت فرچه دریل و فرز، پیکربندی سیم ها و نوع بدنه، در کنار کیفیت مواد اولیه برای ساخت و ظرافت ماشین کاری و تراشکاری فرچه همگی در قیمت فرچه سیمی موثر هستند. فرچه های سیمی کربلایی در بسته های یک یا چند تایی عرضه می شوند که بسته های چند تایی شامل برس های سیمی با مفتول های سیمی از جنس های مختلف و اندازه های گوناگون و برای کارایی های گوناگون است و مانند بسیاری از کالاهای دیگر، خرید عمده این محصول، با تخفیف همراه است و ازلحاظ اقتصادی به صرفه تر است.

تولید کننده برس سیمی کربلایی، خرید با قیمت عمده | سایا ابزار صنعت