1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران

فرچه سیمی ساب ایران

در صنعت گاهی نیاز می شود سطح یک قطعه‌، از جنس فلز، چوب، سرامیک، سنگ و …، با اهداف گوناگون ساییده و صیقل داده شود. یکی از ابزار تحقق سطح صیقلی یک قطعه، فرچه یا برس سیمی است که امروزه طراحی و ساخت انواع متعددی از فرچه های سیمی، بستری را به وجود آورده است که مصرف کننده ها با توجه به کاربرد مورد نظر، ابزارآلات مورد استفاده برای نصب و جنس قطعه کار، بتوانند بهترین فرچه سیمی را انتخاب کنند. فرچه سیمی ساب ایران به عنوان یکی از محصولات با کیفیت ایرانی، با رعایت استانداردهای طراحی و ساخت مناسب، در شکل های گوناگون و ابعاد متفاوت تولید می شود که برای کاربردهای گسترده ای مانند تمیزکاری، پرداخت کاری، زنگ زدایی، پلیسه گیری، زدودن رنگ روی سطح و… در صنعت و همچنین مصارف خانگی و کارگاهی مناسب است. فرچه سیمی ساب ایران، با ویژگی های متفاوت خود قابلیت نصب روی دستگاه دریل، سنگ رومیزی و انواع فرز را دارا است و برای شرایطی که دستگاه دریل یا فرز در دسترس نباشد نیز می توان از نوع دستی استفاده کرد.

لیست قیمت خرید تولیدی فرچه سیمی ساب ایران

به دلیل تنوع زیاد و کاربرد های وسیع فرچه سیمی ساب ایران، جهت افزایش کارایی برای انتخاب فرچه باید به نکاتی توجه کنیم. شرکت سایا ابزار صنعت به عنوان یکی از تامین کنندگان و فعالان حوزه ابزارآلات سایشی، نمایندگی برس سیمی ساب ایران را دارا است و آماده همکاری با صنعتگران و مصرف کنندگان این کالا است. 

تولید فرچه سیمی 

فرچه سیمی ساب ایران در انواع متفاوت کاسه ای افشان و بافته، تخت افشان و بافته، استوانه ای و… قابل نصب روی دریل، انواع فرز و دستگاه سنگ رومیزی تولید می شود. برای تولید فرچه سیمی ساب ایران، ابتدا بدنه آن با توجه به شکل و اندازه مورد نظر، توسط دستگاه های تراشکاری و ماشین کاری ساخته می شود. سپس سیم های این ابزار، جداگانه و توسط دستگاه های ویژه خود در جنس های گوناگون آلیاژ فولادی، استیل ضد زنگ یا برنج در حالت های افشان و بافته تولید می شوند. بعد از آن، این رشته های سیمی در فواصل یکسان و مناسب نسبت به یکدیگر روی بدنه قرار می گیرند و اندازه این رشته ها یکسان سازی می شود و این رشته ها در سوراخ های تعبیه شده روی بدنه پرس می شوند و اگر نیاز به بافتن رشته ها باشد، تارها توسط دستگاه های مخصوص به یکدیگر تابیده می شوند.

تولید کننده برس سیمی ساب ایران 

همانطور که در ابتدای بحث به آن اشاره شد، فرچه سیمی ساب ایران با دانش متخصصین و کارمندان آموزش دیده، دارای طراحی مناسب و کیفیت بدنه استاندارد و قیمت به صرفه است و به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر ایرانی با بیش از 30 سال سابقه، انواع فرچه های سیمی را به مصرف کنندگان و صنعتگران ارائه می کند. فرچه سیمی ساب ایران برای کاربردهای متنوع در صنعت و مصارف خانگی، در انواع متنوع ساخته می شود و برای دستگاه دریل، فرز و دستگاه رومیزی قابل نصب است. از ویژگی های مثبت تولید کننده برس سیمی ساب ایران، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متخصصان باتجربه و آشنا با استانداردهای طراحی و ساخت
  • جنس مرغوب رشته های سیمی از مفتول های فولادی، برنجی و استیل ضد زنگ
  • ماشین های اتوماتیک و به روز برای ساخت فرچه
  • فروش به صورت تکی و عمده فرچه ( برس ) سیمی ساب ایران در اندازه های مختلف
  • عرضه برس سیمی ساب ایران در بسته بندی های مناسب و استاندارد با برند ساب ایران ( کربلایی )
تولید کننده برس سیمی ساب ایران، قیمت و خرید عمده | سایا ابزار صنعت

انواع فرچه سیمی 

انواع گوناگون فرچه سیمی ساب ایران، شامل موارد زیر می شوند:

  • فرچه ( برس ) سیمی کاسه ای افشان در قطرهای 75، 100، 125، 150 میلی متری و سیم های با قطر 0.6 میلی متر و چگالی بالا در دو نوع رشته های زرد و مشکی
  • فرچه ( برس ) سیمی کاسه ای بافته در قطرهای 75، 100 ، 125 میلی متر در دو نوع سیم های بافته طوق دار و بدون طوق
  • فرچه ( برس ) سیمی تخت افشان با قطرهای 100 تا 250 میلی متربا سیم های افشان با چگالی بالا
  • فرچه ( برس ) سیمی تخت بافته با قطرهای 115، 150 و 175 میلی متر با رشته های بافته با ضخامت استاندارد
  • فرچه ( برس ) سیمی کاسه ای سردریلی با قطرهای 35 تا 70 میلی متر و رشته های افشان منعطف
  • فرچه ( برس ) سیمی تخت سردریلی در قطرهای 50 تا 100 میلی متر
  • فرچه ( برس ) سیمی قلمی سردریلی با قطر های 10 تا 25 میلی متر
  • فرچه ( برس ) سیمی مسواکی دستی جهت استفاده در شرایطی که دستگاه دریل یا فرز در دسترس نباشد یا سطح قطعه، نیاز به تمیزکاری و پرداخت کاری عمیق نداشته باشد.
  • فرچه ( برس ) سیمی استوانه ای

کاربرد فرچه سیمی

انواع متنوع فرچه سیمی ساب ایران، در صنعت برای زنگ زدایی، تمیزکاری سطحی و عمیق، پرداخت کاری، زدودن رنگ، آماده کردن سطح برای رنگ، پلیسه گیری و … استفاده می شوند که نمونه هایی از کاربرد های این برس ها در ادامه شرح داده می شود:

پلیسه گیری انتهای لوله های پروفیل: برای رفع پلیسه ها و برجستگی ها در انتهای لوله پروفیل و جهت سهولت در عملیات فیتینگ بین پروفیل ها، از فرچه سیمی ساب ایران، نوع استوانه ای و افشان استفاده می شود.

کاربرد فرچه سیمی 1

پلیسه گیری چرخ دنده ها: از فرچه سیمی ساب ایران می توان برای رفع پلیسه های چرخ‌ دنده ها استفاده نمود. در صورتی که روی چرخ دنده ها، ناهمواری و پلیسه و آلاینده وجود داشته باشد، عملکرد این چرخ دنده ها به درستی انجام نمی شود و به خوبی در یکدیگر قفل نمی شوند و فرایند انتقال قدرت با مشکل رو به رو خواهد شد و ماندگاری چرخ دنده ها در اثر سایش و لقی کاهش خواهد یافت. به همین جهت، سطح هموار و صیقلی چرخ دنده ها نکته مهمی است که زمینه آن با استفاده از فرچه ( برس ) سیمی تخت فراهم خواهد شد.

کاربرد فرچه سیمی برای پلیسه گیری چرخ دنده ها

حذف اکسیداسیون روی استیل: فرچه سیمی ساب ایران در برطرف کردن اکسیداسیون روی استیل ها کارایی دارد. در فرایند تبدیل آهن به استیل ضد زنگ در اثر عملیات حرارتی و سرد کردن ناگهانی، زنگ زدگی و اکسیداسیون روی قطعه اتفاق می افتد و باید قبل از عملیات نهایی این فرایند، زنگ زدگی ها را برطرف کرد. فرچه های سیمی با ابعاد مختلف و شکل های متنوع همواره می توانند برای رفع اکسیداسیون مناسب باشند و در درجات مختلف زبری سطح، سطح قطعه را هموار کنند.

کاربرد فرچه سیمی در حذف زنگ و اکسیداسیون روی استیل

تمیزکاری سطوح جوش کاری بین خطوط لوله: فرچه سیمی ساب ایران از ابزار تمیزکاری سطوح جوشکاری شده محسوب می‌شوند. سطوح جوشکاری شده برای جلوگیری از ایجاد حفره باید تمیزکاری و پلیسه گیری شوند تا گازهای محبوس آزاد شوند که این عمل از زنگ زدگی جلوگیری می کند. استفاده از برس های سیمی برای تمیزکاری این سطوح پیشنهاد داده می شود که قابلیت نصب روی دستگاه فرز را دارند و عملیات را سرعت می بخشند.

کاربرد فرچه سیمی در

تمیزکاری اتصالات و قطعات رزوه کاری شده: اتصالات بین لوله ها و قطعات رزوه کاری شده به ویژه در میادین نفتی و … از جمله مواردی هستند که جهت کاهش ریسک های اتصال بین قطعات، باید بدون از بین بردن بیس و سطح رزوه کاری شده، به صورت دوره ای تمیز کاری شوند. محصولات سنباده ای همانند سنباده فلاپ ها به دلیل از بین بردن سطح و پایه متریال رزوه کاری شده برای تمیزکاری مناسب نیستند. برای حل این مشکل استفاده از برس سیمی ساب ایران که با سرعت مناسب داخل رزوه ها را تمیز کاری می کند، توصیه می شود.

کاربرد فرچه سیمی در تمیز کاری اتصالات و رزوه ها

سندبلاست چوب با فرچه سیمی: به عملیات سایش سطوح چوبی برای رفع آلودگی ها و پلیسه ها و برجسته کردن خطوط موجود در چوب، سندبلاست گفته می شود. یکی ازابزار برای انجام فرایند سندبلاست چوب، فرچه سیمی ساب ایران است. به جهت محبوبیت سبک پتینه یا کهنه کاری روی چوب، عملیات سندبلاست روی سازه های چوبی انجام می شود که خطوط و بافت چوب را نمایان می کند و جلوه بسیار طبیعی و زیبا به سطوح چوبی می دهد و در اثر برخورد ذرات ریز برای سایش با فشار زیاد روی چوب رخ می دهد.

انواع برس سیمی صنعتی 

فرچه سیمی ساب ایران را می توان بر اساس نوع پیکربندی بدنه و جنس مفتول ها تقسیم بندی کرد. قسمت اصلی یک فرچه سیمی را فیلامت ها و یا رشته های سیمی تشکیل می دهند. جنس مفتول، قطر مفتول، چگالی و طول آن کاربرد آن فرچه را مشخص می کند. هر چه قدر قطر مفتول بیشتر و طول آن کمتر باشد، فرچه سیمی از انعطاف پذیری پایینی برخوردار است و برای موارد خشن و سخت استفاده می شود. با این حال هرچه قطر مفتول بیشتر و طول آن کمتر باشد، احتمال خستگی مفتول و در نتیجه شکست آن وجود دارد. ویژگی دیگر مفتول ها، جنس آن است. جنس مفتول فرچه سیمی می تواند از جمله موارد زیر باشد:

کربن استیل یا فولاد کربنی: فولاد کربنی از پر مصرف ترین جنس ها در فرچه سیمی است. از این جنس در صورتی که جنس قطعه کار از فولاد و یا آهن باشد، استفاده می شود و برای موارد غیر از این مناسب نیست. به عنوان مثال در صورتی که روی قطعه استیل ضد زنگ استفاده شود، پس از مدتی موجب اکسایش و زنگ زدگی آن خواهد شد.

برنج: از مفتول برنجی برای سطوحی که نیاز به پرداخت کاری سطحی وجود دارد استفاده می شود. به دلیل اینکه برنج، روی قطعه اسپارک یا جرقه ایجاد نمی کند. توانایی این را دارد که در محیط های قابل اشتعال به جای فولاد استفاده شود.

گرید های مختلف استیل ضد زنگ: فرچه سیمی استیل شامل گرید های 302، 304 و 316 است. گرید 302 مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. به طوری که برای صنایع غذایی، محیط های دما بالا و مرطوب مناسب است. گرید 304 همانند سایز گرید های استیل مقاومت چندانی در برابر زنگ زدگی و خوردگی ندارد و مناسب محیط های با رطوبت کم است. گرید 316 دارای مقاومت عالی در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و معمولا برای محیط های با رطوبت بالا و آب شور استفاده می شود.

نایلون یا پلاستیک: فرچی سیمی پلاستیکی یا نایلونی نیز همانند سایر فرچه ها برای تمیزکاری و شست و شو استفاده می‌شود. همچنین این فرچه سیمی می تواند به صورت مارپیچ، سیلندری و نواری تولید شود. هر چند از فرچه سیمی نایلونی برای پرداخت کاری های عمیق، پلیسه گیری و زنگ زدایی و … استفاده نمی شود.

خرید با قیمت عمده فرچه سیمی 

درهنگام خرید فرچه سیمی ساب ایران و انتخاب درست، باید به نکات ذیل توجه نمود:

جنس سیم ها و مواد اولیه: فاکتورهای گوناگونی وجود دارند که سبب قیمت‌های متفاوت فرچه سیمی ساب ایران می‌ شوند که در ابتدایی ترین آنها، می توان به جنس رشته ‌ها اشاره کرد که معمولا از فولاد سخت با کربن بالا، برنج یا استیل ساخته شده‌اند. هرچه قطعه از کیفیت و دقت ساخت بالاتری برخوردار باشد و سیم های آن، چگالی بالاتر و عمر طولانی تری داشته باشند، قیمت آن بالاتر است. یکی از نگرانی ها در هنگام استفاده از برس های سیمی روی قطعه کار، قابلیت جفت شدن قطعه و برس از نظر جنس است. به عنوان مثال در صورتی که قطعه کار، فولاد یا چدن است، می توان از برس سیمی فولادی استفاده کرد؛ اما اگر روی قطعه استیل ضد زنگ یا آلومینیوم کار می کنید، نیاز دارید از برس استیل و آلومینیومی استفاده نمایید. اگر از برس فولادی روی قطعه استیل ضد زنگ استفاده کنید، کربن موجود در فولاد (کربن استیل) باعث آلودگی فولاد ضد زنگ شده و موجب اکسید شدن و زنگ زدگی آن می شود. همچنین کاربر می تواند برس سیمی استیل ضد زنگ را قطعه کار فولادی استفاده نماید ولی بعد از آن نباید بار دیگر از همان برس بر روی قطعه استیل ضد زنگ استفاده شود.

حداکثر سرعت چرخش فرچه ها: یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید فرچه سیمی ساب ایران باید به آن توجه کرد، حداکثر سرعت چرخش فرچه ها است که نشان دهنده حداکثر سرعتی است که فرچه می توند بچرخد. حداکثر سرعت چرخش با واحد تعداد دور در دقیقه مشخص می‌شود و در هنگام انتخاب فرچه، باید میزان دور مطلوب خود را با آن تطبیق داد. طبیعتا هرچه سرعت چرخش فرچه بیشتر باشد، سرعت سابیدن بیشتر است اما مشکل اینجا است که بعضی از دستگاه های دریل و فرز نمی توانند بیشتر از یک دور مشخص را ایجاد کنند.

تفاوت فرچه های دستگاه فرز و دریل: علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، باید به تفاوت فرچه های دستگاه فرز و دریل توجه کرد و مشخص کرد که فرچه خریداری شده مناسب دستگاه فرز یا دریل است. تفاوت فرچه های این دو دستگاه، در مرکز فرچه ها قابل تشخیص است. اگر مرکز فرچه دارای یک سوراخ رزوه مانند بود، یعنی فرچه مناسب دستگاه فرز است و اگر در وسط فرچه یک میله بلند استوانه ای شکل وجود داشت، یعنی فرچه برای دستگاه فرز مناسب است.

قطر فرچه و اندازه مهره: فرچه سیمی ساب ایران با توجه به کاربردهای گوناگون در اندازه ها و مقیاس های متنوع طراحی و تولید می شود. هر کدام از این کاربرد ها، شامل مصارف صنعتی، رنگ برداری، جرم گیری، خش کاری قبل رنگ، تمیزکاری، پلیسه گیری و پرداخت‌کاری و زنگ‌زدایی و… ، نیازمند ابعاد فرچه سیمی به خصوص خود هستند.

بافته شده یا افشان: دو گروه از فرچه سیمی ساب ایران وجود دارد که یکی از آنها دارای سیم های افشان مانند است و دیگری دارای سیم‌های به هم بافته شده است. هر دوی این ها بسیار مقاوم هستند و با توجه به شکل سیم های خود، ویژگی ها و کارایی های به خصوص خود را دارند.

فرچه سیمی ساب ایران، در بسته های یک یا چند تایی عرضه می شوند که بسته های چند تایی شامل برس های سیمی با مفتول‌‌های سیمی از جنس های مختلف و برای کارایی های گوناگون است و مانند بسیاری از کالاهای دیگر، خرید عمده این محصول با تخفیف همراه است که تشخیص درصد تخفیف به تولید کننده آن مربوط می شود.

فرچه سیمی ایرانی

فرچه های سیمی به دو صورت وارداتی و تولید ایران در بازار موجود هستند که نمونه ایرانی با تولید کنندگانی معتبر مانند تولید کننده فرچه سیمی ساب ایران، از استانداردهای طراحی و ساخت برخوردار هستند و قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارند. شرکت ساب ایران با مطالعه دقیق و تحلیل بازارهای صنعتی اقدام به ساخت و تولید انواع برسهای سفارشی برای انواع صنایع مختلف نموده است که علاوه بر تولید انواع مختلف فرچه های سیمی، برای ساخت خط تولید برس سیمی نیز خدمات ارائه می کند. با انتخاب تولیدکننده معتبر ایرانی، علاوه بر اطمینان از سلامت فرچه سیمی، می توان از ضمانت سلامت کالا نیز بهرمند شد.

قیمت و خرید انواع فرچه سیمی ایرانی ساب ایران | سایا ابزار صنعت

وایر برس سیمی

در زمان استفاده از فرچه سیمی ساب ایران، از فشارعمود و مناسب بر برس سیمی اطمینان حاصل فرمایید و بیش از حد مجاز به برس سیمی، فشار وارد نکنید؛ زیرا این عمل سبب انحراف و پخش شدن رشته های برس از جای مناسب خود می شود و آنها را خم می کند و از عوامل کاهش ماندگاری برس محسوب می شود و می تواند حتی منجربه شکست سیم ها شود. به جای ایجاد فشار بیش از حد، می توان از نوع خشن تر فرچه سیمی ساب ایران ( برس های بافته یا برس های با رشته های ضخیم تر و طول کمتر ) برای آلاینده های سخت تر استفاده کرد یا می توان سرعت دستگاه فرز یا دریل را افزایش داد یا از برس های با ابعاد بزرگتر استفاده کرد. در شکل زیر شیوه درست و نادرست اعمال فشار نمایش داده شده است:

قیمت و خرید وایر برس سیمی ساب ایران | سایا ابزار صنعت

وایر های برس سیمی ساب ایران عمدتا در سه نوع فولادی (کربن استیل) ، فولاد ضد زنگ ( استیل ضد زنگ)  و برنجی تولید می شوند. برنج کاملاً پرکاربرد است و در بیشتر پروژه ها می توان از آن استفاده کرد، در حالی که فولاد کربن و فولاد ضد زنگ بهتر است با انواع خاصی از مواد جفت شوند. با استفاده از جدول زیر می توانید نوع برس سیمی مناسب با قطعه کار خود را انتخاب نمایید:

تناسب قطعه کار با وایر برس سیمی

ساخت برس سیمی 

ساخت برس سیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا اگر در طراحی فرچه های سیمی اختلالی باشد و استاندارد ها رعایت نشوند یا اگر در مرحله ساخت، ظرافت و دقت کافی رعایت نشود، فرچه سیمی از لحاظ سهولت استفاده، دچار مشکل می شود وفرچه دچار لقی و لغزش می شود. اگر در فرچه سیمی نقصی وجود داشته باشد، احتمال غیر استاندارد بودن سطح مقطع یا مرکز ثقل نامناسب افزایش می یابد و علاوه بر آسیب به سطح قطعه کار، برای سلامت اپراتور تهدید محسوب می‌شود. به همین جهت انتخاب تولید کننده فرچه های سیمی، نقش مهمی در تضمین اصالت و سلامت کالا دارد.

تولید کننده فرچه سیمی ساب ایران با ده ها سال تجربه و دانش کافی و تجهیزات مدرن برای ساخت فرچه های سیمی، از معتبرترین تولیدکنندگان ابزار سایشی در ایران محسوب می شود که کیفیت بالای محصولات این شرکت و رضایت مصرف کنندگان، خود بهترین تبلیغ برای این شرکت محسوب می شود.

مزیت های فرچه سیمی ساب ایران