1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران
  4. -
  5. فرچه سیمی فرز

فرچه سیمی فرز

فرچه های سیمی، ابزاری برای ساییدن سطوح مختلف هستند که بسته به نیاز مصرف کنندگان، در انواع متنوعی طراحی و ساخته شده اند و قابلیت نصب روی محور ماشین های ثابت و متحرک را دارا هستند. فرچه سیمی فرز، همان فرچه یا برس سیمی کاسه ای است که به علت قابلیت نصب روی دستگاه سنگ فرز و مینی فرز، با این نام شناخته می شود. فرچه سیمی فرز، بدنه کاسه ای یا ظرفی شکل دارد و رشته های سیمی، که از جنس های مختلفی می توانند ساخته شوند، سطح مقطع دایره ای شکل آن را احاطه کرده اند. فرچه سیمی فرز، در دو نوع افشان و بافته با قطرهای گوناگون طراحی و تولید می شود که هریک می تواند برای کابردهایی نظیر تمیزکاری، پرداخت سطوح، زدودن زنگ، خش کاری قبل رنگ و… استفاده شود و در ادامه به بررسی جزئیات فرچه های سیمی فرز پرداخته خواهد شد.

کاتالوگ+ خرید و قیمت عمده انواع فرچه سیمی فرز، سایا ابزار صنعت

قیمت برس سیمی فرز

قبل از خرید فرچه سیمی فرز، باید با توجه به کاربرد مورد نظر به چند نکته دقت کنید. ابتدا باید از برندی که فرچه سیمی فرز را از آن خریداری می نمایید، مطمئن باشید. برندها و شرکت های متفاوت با توجه به کیفیت مواد اولیه و طراحی استاندارد، قیمت های متنوعی از فرچه سیمی فرز را به بازار عرضه می کنند.

با توجه به جنس قطعه مورد نظر و نرم یا سخت کاری بودن کاربرد خود، جنس رشته های سیمی برس سیمی فرز را انتخاب کنید تا قطعه و برس سیمی با یکدیگر سازگار باشند و ضمن آسیب نرسیدن به قطعه، عمل پرداخت یا تمیزکاری با عمق مناسب انجام گیرد.

در هنگام خرید فرچه سیمی فرز، به حداکثر سرعت چرخش فرچه توجه کنید. این فاکتور که با واحد تعداد دور در دقیقه (RPM) مشخص می شود، نشان دهنده ماکزیمم سرعت چرخش فرچه است. هرچه فرچه با سرعت بیشتری بچرخد، ساییدن سطوح زودتر انجام می شود. اما مشکل اینجاست که بعضی دستگاه های فرز نمی توانند بیشتر از یک دور مشخص را ایجاد کنند.

هنگام خرید فرچه سیمی فرز به افشان یا بافته بودن رشته ها دقت کنید. رشته های افشان به دلیل انعطاف بیشتر برای استفاده در زوایای مختلف مناسب هستند و در مقابل، نوع بافته با تارهای به هم تابیده شده، برای زنگ زدایی های خشن استفاده می شود.

برس سیمی مینی فرز

دستگاه مینی فرز، همان دستگاه فرز است که در ابعاد کوچکتر ساخته شده و برای زوایایی کاربرد دارد که فرز بزرگ به آن دسترسی ندارد. همانطور که اشاره کردیم فرچه سیمی فرز درقطرهای گوناگون ساخته می شود و معمولا قطر کوچک آن یعنی قطر 75 میلی‌ متر، برای دستگاه مینی فرز استفاده می شود. برس سیمی فرز با قطر 7.5 سانتی متر، با تعداد دور 11000 در دقیقه می تواند بچرخد که با توانایی چرخش دستگاه های مینی فرز سازگار است. همچنین قطر کوچک به علت مرکز ثقل مناسب و تسلط بیشتر بر فرچه، برای مینی فرز مناسب است و دچار لغزش و لقی نمی شود که خسارت های جبران ناپذیر به بار می آورند.

انواع فرچه سیمی فرز

همانطور که پیش تر گفته شد، فرچه سیمی فرز در دو نوع فرچه سیمی کاسه ای افشان و فرچه سیمی کاسه ای بافته، ساخته می شود. فرچه سیمی فرز افشان با توجه به تراکم زیاد رشته ها و افشان بودن تارها برای مصارف تمیزکاری،رسوب زدایی، جرم گیری و سایر موارد، مناسب است و از مزایایی نظیر عمر طولانی، بالانس بودن، امنیت کاربر حین استفاده و… برخوردار است.

فرچه سیمی فرز بافته در مواردی استفاده می شود که قدرت نوع افشان برای ساییدن یک سطح کافی نباشد. برس سیمی فرز بافته با سیم های به هم بافته شده از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است و برای پرداخت کاری، تمیز کاری و زنگ زدایی خشن و با عمق زیاد از روی قطعات کاربرد دارد و در دو نوع طوق دار و بدون طوق تولید می شود که عمر و ماندگاری نوع طوق دار از نوع بدون طوق بیشتر است. انواع فرچه های سردریلی مانند فرچه سیمی قلمی سردریلی، فرچه سیمی تخت سردریلی و فرچه سیمی کاسه ای سردریلی با استفاده از تبدیل های مناسب روی فرز نیز قابل نصب هستند.

فرچه سیمی فرز افشان و بافته، سایا ابزار صنعت

فرچه سیمی سنگ ( دستگاه ) فرز

فرچه سیمی سنگ فرز در مصارف صنعتی و کارگاهی کاربرد گسترده دارد. در مرکز این فرچه ها سوراخی رزوه دار قرار گرفته که محل نصب فرچه سیمی فرز روی دستگاه فرز است. تولید کننده فرچه سیمی ساب ایران ( تولید کننده فرچه سیمی کربلایی فرچه های سیمی فرز افشان را با قطرهای 75، 100، 125 و 150 میلی متری تولید می کند که دارای سیم های افشان با چگالی بالا در دو نوع طلایی و مشکی هستند. همچنین فرچه های سیمی فرز بافته با قطرهای 75، 100 و 125 میلی متر و دو نوع طوق دار و بدون طوق، تولید می شوند و برای زنگ زدایی و پرداخت خشن سطوح مناسب هستند.

گاهی بعضی مصرف کنندگان قصد خرید هر دو نوع فرچه سردریلی و فرزی را ندارند و ترجیح می دهند از یک فرچه سیمی در دو دستگاه استفاده کنند که خوشبختانه راهی جهت نصب برس سیمی فرز روی دستگاه دریل وجود دارد و کلید حل این مشکل، استفاده از کولت ها و تبدیل های مناسب است که فرچه سیمی فرز را به فرچه سیمی سردریلی تبدیل می کند.

قیمت فرچه سیمی سنگ فرز

رشته های فرچه های فرز معمولا از جنس های برنج، استیل ضد زنگ و آلیاژ فولادی ساخته می شوند که قیمت هریک از این انواع می تواند متفاوت باشد. نوع برنجی بسیار پرکاربرد است و با اکثر سطوح با جنس های گوناگون برای پرداخت و تمیزکاری با عمق کم کارایی دارد. مفتول های فولادی برای ساییدن سطوح آهنی، فولادی، چدنی وچوبی سازگارند و استفاده از مفتول های استیل برای پرداخت کاری و تمیزکاری روی قطعه های آلومینیومی، برنجی، مسی و استیل ضد زنگ توصیه می شود.

همچنین عامل موثر دیگر در قیمت برس سیمی سنگ فرز، زبری رشته سیم ها است که می تواند با توجه به جنس تارها ایجاد شود یا این زبری با قطر رشته ها تامین شود. هرچه قطر رشته ها بیشتر باشد، زبری و قدرت سایش بیشتر است.

عامل تعداد دور در دقیقه، قطر برس و بافته یا افشان بودن فرچه های سیمی فرز همگی روی قیمت فرچه سیمی تاثیرگذار هستند.

قیمت فرچه سیمی مینی فرز

فرچه سیمی فرز با قطر 7.5 سانتی متر جهت نصب روی دستگاه مینی فرز مناسب است. فرچه های مینی فرز نباید از یک حد خاص بزرگتر باشند زیرا در صورت ابعاد بزرگتر احتمال مرکز ثقل نادرست و لغزش فرچه بالاتر می رود. در نتیجه برای یک فرچه سیمی مینی فرز، عامل طراحی استاندارد فاکتور مهمی در کیفیت و قیمت برس مینی فرز است. به علاوه آن، کیفیت و ظرافت ماشین کاری بدنه عامل موثری در کیفیت فرچه محسوب می شود و قیمت آن را افزایش می دهد. شرکت های مختلف با استانداردهای طراحی و ساخت متفاوت و نوع دستگاه های تولید کننده فرچه، کیفیت های مختلف از فرچه سیمی با قیمت های متفاوت را ارائه می نمایند.

خرید و قیمت فرچه سیمی مینی فرز با قیمت عمده، سایا ابزار صنعت