1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران
  4. -
  5. قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی

قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی 

فرچه سیمی تخت به عنوان ابزاری پرکاربرد برای سایش سطوح مختلف در صنعت، به علت قابلیت نصب روی انواع سنگ رومیزی، با نام فرچه سیمی سنگ رومیزی نیز شناخته می شود. فرچه های تخت یا خورشیدی با توجه به نیاز، به دو نوع افشان و بافته طراحی و ساخته می شوند و در ادامه این مقاله به بررسی عوامل موثر در خرید و قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی خواهیم پرداخت. اما ابتدا بهتر است پیش از بیان مسئله قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی، توصیفی از شکل و شماتیک این دسته از فرچه ها داشته باشیم و از قابلیت ها و ویژگی های آن آگاه شویم؛ زیرا آگاهی از جزئیات مربوط به فرچه ها، ضمن برطرف کردن نیازها، سبب ایمنی بیشتر و حفظ سلامت قطعه و ماندگاری برس خواهد شد.

خرید و قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی ساب ایران، سایا ابزار صنعت

فرچه های سیمی سنگ رومیزی، دارای بدنه دیسکی شکل و تخت هستند که دور تا دور این بدنه، رشته های سیمی از جنس های متنوع در فواصل مشخصی قرار گرفته اند و این رشته ها گاهی افشان و گاهی به یکدیگر تابیده شده اند. فرچه های سیمی تخت در ابعاد و قطرهای گوناگون تولید می شوند که با توجه به کارایی مورد نظر، ابعاد قطعه کار و دستگاه نصب، باید اندازه صحیح را انتخاب کرد. در مرکز بدنه فرچه سیمی سنگ رومیزی حفره ای دایروی قرار گرفته که سبب قابلیت نصب آن روی انواع دستگاه فرز و سنگ رومیزی می شود. همه عوامل ذکر شده تاثیر بسزایی در قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی دارند و هنگام خرید فرچه سیمی سنگ رومیزی باید به آنها توجه کرد و از کارایی و کیفیت آن اطمینان حاصل نمود.

قیمت و خرید فرچه سیمی سنگ رومیزی

برای کسب اطلاعات درباره عوامل موثر در خرید و قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی، باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد که این عوامل با جزئیات در ادامه توضیح داده خواهد شد.

جنس رشته های فرچه سیمی سنگ رومیزی

تارهای این دسته از فرچه ها معمولا از جنس هایی نظیر برنج، آلیاژ فولادی و استیل ضد زنگ ساخته می شوند. قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی با توجه به نوع و کیفیت مفتول های فرچه، می تواند متفاوت باشد. البته لازم به ذکر است برای هر یک از جنس های رشته ها، کارایی های متفاوتی در نظر گرفته شده و در خرید این فرچه ها باید به قابلیت جفت شدن جنس رشته و جنس قطعه توجه کرد. برای مثال نوع برنجی بسیار پرکاربرد است و با اکثر سطوح با جنس های گوناگون برای پرداخت و تمیزکاری با عمق کم کارایی دارد. مفتول های فولادی برای ساییدن سطوح آهنی، فولادی، چدنی وچوبی سازگارند و استفاده از مفتول های استیل برای پرداخت کاری و تمیزکاری روی قطعه های آلومینیومی، برنجی، مسی و استیل ضد زنگ توصیه می شود.  

قطر و ابعاد فرچه سیمی سنگ رومیزی

فرچه های سیمی تخت در قطرهای مختلف برای استفاده های مختلف ساخته می شوند. برای مثال فرچه سیمی سنگ رومیزی افشان برند فرچه سیمی ساب ایران یا فرچه سیمی کربلایی، در قطرهای 100 تا 250 میلی متر در دو نوع با قالپاق و بدون قالپاق و فرچه سیمی سنگ رومیزی بافته ساب ایران ( کربلایی ) در قطرهای 115 تا 175 میلی متر تولید می شود و قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی با توجه به مقدار متریال مورد استفاده در ابعاد مختلف، می تواند متفاوت باشد.

میزان زبری رشته های سیمی

زبری رشته سیم ها می تواند در اثر جنسی باشد که سیم ها از آن ساخته می شوند، ولی یکی از عوامل موثر در زبری سیم ها، قطر تارها است. هرچه قطر سیم های فرچه سیمی سنگ رومیزی بیشتر باشد، زبری آن بیشتر است. البته معمولا قطرهای مختلف درباره فرچه سیمی تخت افشان دیده می شود و فرچه های سیمی تخت بافته شده کمتر دارای قطرهای متنوع هستند و هرچه زبری بیشتر باشد، کار سایش سریع تر انجام می شود و میزان زبری روی قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی تاثیر می گذارد.

کیفیت و ظرافت ساخت بدنه

هر چه دقت دستگاه های تولید کننده فرچه بیشتر باشد، فرچه استاندارد تر و با کیفیت تر است و از آسیب هایی نظیر لقی و لغزش، آسیب به سطح قطعه و آسیب به اپراتور جلوگیری می کند. به همین دلیل شرکت ها و برند های مختلف، با توجه به بروز بودن دستگاه های تولید و دقت ساخت، رقم های متفاوتی را برای قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی ارائه می دهند.

فرچه سیمی تخت افشان یا فرچه سیمی تخت بافته

فرچه های سیمی تخت افشان به دلیل تراکم زیاد و انعطاف پذیری در زوایای مختلف برای تمیزکاری ها و جرم گیری های سطحی و برای قطعات حساس استفاده می شود و در مقابل، نوع بافته انعطاف پذیری کمتر و مقاومت بیشتر دارد و قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی افشان و بافته با یکدیگر متفاوت است.

حداکثر سرعت چرخش فرچه

عامل تعداد دور در دقیقه که با واحد RPM مشخص می شود، ماکزیمم سرعت چرخش فرچه را نشان می دهد. هرچه این عدد بیشتر باشد، سرعت انجام فرایند ساییدن سطوح بالاتر است و قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی تحت تاثیر این عامل نیز هست.

خرید و قیمت برس سیمی سنگ رومیزی افشان و بافته ساب ایران، سایا ابزار صنعت

کاربرد برس سیمی سنگ رومیزی

از فرچه های سنگ رومیزی افشان به دلیل وجود سیم های افشان با چگالی مناسب و انعطاف پذیری رشته ها، در پرداخت و تمیزکاری های با عمق کم و سطحی استفاده می شود. هرگاه استفاده از فرچه تخت افشان در زدودن آلاینده ها کافی نباشد، به جای ایجاد فشار مضاعف و بیش از حد، از فرچه سیمی تخت بافته استفاده می شود که دارای سیم های بافته با ضخامت استاندارد است و برای پرداخت کاری و زنگ زدایی های خشن و مصارف صنعتی مناسب است. افشان و بافته بودن رشته ها علاوه بر تفاوت در کارایی و نرم کاری و خشن کاری، در قیمت فرچه سیمی سنگ رومیزی موثر است.

نمونه هایی از کاربرد فرچه سیمی سنگ رومیزی:

رفع پلیسه های چرخ دنده: اگر چرخ دنده ها در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرند، به دلیل تنش ها و نیروهای وارد بر چرخ دنده روی آن پلیسه هایی ایجاد می شود که این پلیسه ها از کیفیت عملکرد چرخ دنده ها می کاهد و عملیات انتقال قدرت را با مشکل مواجه می کند و طول عمر چرخ دنده ها با وجود پلیسه و برآمدگی کاهش می یابد. به همین جهت از فرچه های سیمی تخت برای صاف و صیقلی کردن چرخ دنده ها استفاده می شود.

رفع اکسیداسیون روی استیل ها: تولید استیل ضد زنگ از آهن طی فرایند هایی نظیر عملیات حرارتی و سرد کردن ناگهانی اتفاق می افتد که این فرایند روی قطعه زنگ زدگی ایجاد می کند و این زنگ زدگی ها و اکسیداسیون باید از روی قطعه زدوده شود تا امکان انجام عملیات نهایی به وجود آید. فرچه سیمی سنگ رومیزی که در انواع افشان و بافته با قطرهای متنوع ساخته می شود، برای زنگ زدایی روی استیل مناسب است.

تمیزکاری سطوح جوش کاری شده: پس از انجام جوشکاری و زمان دادن به سطح جوشکاری شده، بهتر است پلیسه های این سطوح رفع شود و این سطوح هموارتر شوند. همچنین گازهای محبوس باید آزاد شوند تا از ایجاد حفره و زنگ زدگی جلوگیری شود. در نتیجه فرچه سیمی سنگ رومیزی از ابزار مناسب تمیزکاری سطوح جوشکاری شده محسوب می شود که با درجه نرمی و سختی های متفاوت و بدون آسیب به متریال پایه، عملیات تمیزکاری را به نحو احسن به انجام می رساند.

تمیزکاری اتصالات بین لوله ها و قطعات رزوه کاری شده: این دسته از اتصالات و قطعات به ویژه در میادین نفتی از جمله مواردی هستند که جهت کاهش ریسک های اتصال بین قطعات، باید بدون از بین بردن بیس و سطح رزوه کاری شده، به صورت دوره ای تمیز کاری شوند. محصولات سنباده ای همانند سنباده فلاپ ها به دلیل از بین بردن سطح و پایه متریال رزوه کاری شده برای تمیزکاری مناسب نیستند. برای حل این مشکل استفاده از فرچه های تخت یا سردریلی که با سرعت مناسب داخل رزوه ها را تمیز کاری می کنند، توصیه می شوند.

رفع پلیسه های انتهای لوله ها و قطعات: برای سهولت عملیات فیتینگ، پلیسه ها و برآمدگی های انتهای قطعات و پروفیل‌ها بهتر است حذف شوند و یکی از راه های انجام این کار، استفاده از فرچه های سیمی سنگ رومیزی است.

خرید با قیمت عمده + کاتالوگ فرچه سنگ رومیزی ساب ایران، سایا ابزار صنعت