1. خانه
  2. -
  3. فرچه سیمی ساب ایران
  4. -
  5. فرچه سیمی استیل

فرچه سیمی استیل

فرچه سیمی استیل نوعی فرچه سیمی صنعتی است که با استفاده از رشته های سیمی از جنس استیل ضد زنگ ساخته می شود. استیل ضد زنگ به دلیل مقاومت عالی در برابر خوردگی، استحکام بالا و عمر طولانی، یک ماده محبوب برای فرچه های سیمی صنعتی است. این ویژگی ها، فرچه سیمی استیل ضد زنگ را برای استفاده در محیط های سخت مانند تولید، ساخت و ساز و سایر کاربردهای صنعتی، ایده آل می کند. فرچه سیمی استیل ضد زنگ در طیف وسیعی از اندازه ها و انواع از جمله برس های سیمی استوانه ای، برس های تخت یا خورشیدی، فرچه های کاسه ای و غیره موجود است که انواع آن را می توان برای کاربردهای مختلفی از جمله تمیز کردن، آماده سازی سطح، پرداخت، پلیسه زدایی و… استفاده کرد. برخی از کاربردهای رایج فرچه سیمی استیل شامل تمیز کردن ماشین آلات، زدودن زنگ زدگی و رنگ از سطوح فلزی و پرداخت سطوح استیل ضد زنگ می شود.

خرید و قیمت عمده فرچه سیمی استیل + کاتالوگ

یکی از مزیت های فرچه سیمی استیل این است که با توجه به جنس رشته سیم های خود، قابلیت خورندگی ندارد و می توان از آن در محیط های خیس یا مرطوب استفاده کرد، بدون اینکه موجب زنگ زدگی یا آسیب به قطعه شود. به همین جهت، فرچه ( برس ) سیمی استیل برای استفاده در صنایعی مانند فرآوری مواد غذایی، داروسازی و تولید تجهیزات پزشکی مناسب است. زیرا در این موارد ذکر شده، نظافت و بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

به طور کلی می توان گفت فرچه ( برس ) سیمی استیل ضد زنگ ابزاری همه کاره، مقاوم و بادوام است که می تواند در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی برای بهبود کارایی، کیفیت و ایمنی استفاده شود. در صورتی که از فرچه سیمی برنجی روی سطوح و ظریف حساس استفاده می شود.

کاربرد برس سیمی استیل

فرچه ( برس ) سیمی استیل ضد زنگ در انواع کاربردهای صنعتی و تجاری استفاده می شود که ماندگاری، استحکام و مقاومت آن در برابر خوردگی، قابل توجه است. برخی از کاربردهای رایج فرچه سیمی استیل ضد زنگ عبارتند از:

  1. تمیز کردن و آماده سازی سطح: فرچه سیمی استیل معمولا برای تمیز کردن و آماده سازی سطوح فلزی، از بین بردن زنگ، رسوب و رنگ از روی سازه ها و ماشین آلات فولادی یا استیل استفاده می شود.
  2. پلیسه زدایی: فرچه ( برس ) سیمی استیل ضد زنگ را می توان برای حذف برآمدگی ها و لبه های تیز از قطعات فلزی استفاده کرد و ایمنی و عملکرد آنها را بهبود بخشید.
  3. جوشکاری و ساخت: فرچه ( برس ) سیمی استیل زنگ نزن معمولاً در فرایند جوشکاری و ساخت برای تمیز کردن و آماده سازی سطوح برای جوشکاری و همچنین حذف نقطه های پاشیده شده جوشکاری استفاده می شود.
  4. فرآوری مواد غذایی و داروها: برس های استیل ضد زنگ اغلب در صنایعی مانند فرآوری مواد غذایی و داروسازی استفاده می شوند. زیرا در این موارد، نظافت و بهداشت از اهمیتی حیاتی برخوردار است. از آنها می توان برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن تجهیزات و سطوح و همچنین برای حذف زباله ها و آلاینده ها از محصولات استفاده کرد.
  5. هوافضا و خودرو: فرچه های سیمی استیل ضد زنگ معمولاً در صنایع هوافضا و خودرو برای تمیز کردن و آماده‌سازی سطوح اجزای فلزی مانند موتورهای هواپیما و گیربکس‌های خودرو استفاده می‌شوند.

قیمت و خرید فرچه سیمی استیل

قیمت فرچه ( برس ) سیمی استیل می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد، از جمله:

  1. اندازه و شکل فرچه سیمی استیل: اندازه و شکل برس می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد؛ زیرا برس های بزرگتر و پیچیده تر معمولاً قیمت بیشتری نسبت به برس های کوچکتر و ساده تر دارند.
  2. افشان یا بافته بودن مفتول: فرچه سیمی های افشان نسبت به فرچه سیمی های بافته دارای انعطاف بیشتری هستند و در جاهایی که پرداخت کاری و پلیسه گیری نیازمند انرژی بیشتری است، برای راحتی کار از برس سیمی بافته استفاده می شود.
  3. دستگاه مورد استفاده: فرچه های سیمی اغلب روی دستگاه فرز یا دریل بسته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در جاهایی که نیازمند صرف انرژی بیشتری برای زدودن زنگ آهن و زدودن رسوب و … وجود دارد از دستگاه فرز استفاده می شود. فرچه های سیمی دارای سوراخ رزوه دار در مرکز، مناسب دستگاه فرز و فرچه های سیمی دارای یک میله استوانه ای شکل مناسب دستگاه دریل هستند. این تفاوت در شکل فرچه، می تواند سبب قیمت های متفاوت شود.
  4. مواد اولیه و تراکم رشته های برس: کیفیت و نوع مواد استفاده شده برای رشته ها و تراکم رشته ها می تواند بر قیمت فرچه سیمی استیل تأثیر بگذارد. رشته های استیل ضد زنگ معمولاً گرانتر از سایر مواد هستند و همچنین فرچه های سیمی با تراکم رشته های بالاتر نیز به دلیل قابلیت سایشی بالا و نیاز به متریال بیشتر جهت ساخت، ممکن است گران تر باشند.
  5. دقت و ظرافت فرآیند طراحی و ساخت: فرآیند ساخت مورد استفاده برای ایجاد برس نیز می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، برس هایی که با دست ساخته می شوند یا با استفاده از ماشین آلات تخصصی ساخته می شوند، ممکن است گران تر از برس هایی باشند که با روش های تولید اولیه تر ساخته می شوند.
  6. خرید به صورت تکی یا عمده: تعداد فرچه های سفارش داده شده نیز می تواند بر روی هزینه تأثیر بگذارد. معمولا در صورت خرید به طور عمده، قیمت هر واحد فرچه، کمتر حساب می شود.
  7. نام تجاری و شرکت تولید کننده: نام تجاری و شهرت شرکت سازنده برس نیز می تواند بر هزینه آن تأثیر بگذارد. برس های برندهای معروف و معتبر ممکن است گران تر از تولید کنندگان کمتر شناخته شده یا کمتر معتبر باشند. برای مثال از فرچه سیمی ساب ایران می توان به عنوان یکی از شرکت های سازنده انواع فرچه سیمی یاد کرد.

به طور کلی قیمت فرچه ( برس ) سیمی استیل ضد زنگ، بسته به عوامل مختلفی می تواند بسیار متفاوت باشد، و مهم است که هنگام انتخاب برس برای یک کاربرد خاص، این عوامل را به دقت در نظر بگیرید.

قیمت و خرید عمده انواع برس سیمی استیل + کاتالوگ

فرچه سیمی استیل کاسه ای 

فرچه سیمی استیل، هماند فرچه های سیمی فولادی به صورت کاسه ای نیز تولید می شوند. چه به صورت افشان و چه به صورت بافته. فرچه سیمی استیل کاسه ای افشان به دلیل انعطاف پذیری بالا در مواردی که نیاز به پرداخت کاری سطحی رو سطوح استیل وجود دارد، استفاده می شود. و در مقابل از فرچه سیمی استیل کاسه ای بافته به دلیل سختی زیاد برای مواردی که به پرداخت کاری عمیق نیاز است، استفاده می شود. به فرچه سیمی استیل کاسه ای، برس سیمی استیل فرز نیز گفته می شود و در سایز های 7.5 ، 10 و 12.5 سانتی متر تولید شده و به بازار عرضه می شود. به برس سیمی استیل کاسه ای 7.5 سانتی متر ، برس سیمی استیل مینی فرز نیز گفته می شود، چرا که بر روی دستگاه مینی فرز قابل نصب است. 

فرچه سیمی استیل کاسه ای | سایا ابزار صنعت

فرچه سیمی استیل تخت 

فرچه سیمی استیل تخت، به طور معمول به دو صورت افشان و بافته تولید می شود. فرچه سیمی استیل تخت افشان در قطر های 12.5، 15، 17.5 و 20 سانتی متر و فرچه سیمی استیل تخت بافته در قطر های 11.5، 15 و 17.5 سانتی متر تولید و به بازار عرضه می شود. به برس های سیمی تخت معمولا برس سیمی خورشیدی نیز گفته می شود. از فرچه سیمی استیل تخت افشان معمولا برای پرداخت کاری و تمیز کاری سطحی انواع فلزان استیل نگیر و از فرچه سیمی استیل تخت بافته به دلیل سختی بالا برای پرداخت کاری عمیق  و خشن این فلزات استفاده می گردد. فرچه های سیمی استیل تخت معمولا روی دستگاه های سنگ رومیزی بسته می شود و مورد استفاده صنعتگران قرار می گیرد. برای خرید انواع فرچه سیمی استیل تخت افشان و یا بافته در سایز های مختلف و با قیمت عمده می توانید با شماره تلفن های مندرج در سایت، تماس حاصل فرمایید. 

فرچه سیمی استیل تخت افشان و بافته

جنس فرچه سیمی استیل

ماده ای که برای ساخت فرچه ( برس ) سیمی استیل استفاده می شود، در درجه اول مفتول های فولاد زنگ نزن است که آلیاژی با مقاومت بالا از آهن، کربن و کروم است. درصد هرکدام از این مواد برای ترکیب و ساخت مفتول های استیلی با توجه به کاربرد و نحوه عملکرد می تواند متفاوت باشد.

استیل ضد زنگ به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، استحکام بالا، دوام و ماندگاری، یک ماده محبوب برای ساخت رشته های فرچه های سیمی است. استیل ضد زنگ حاوی حداقل 10.5٪ کروم است که یک لایه اکسید نازک و محافظ روی سطح استیل ایجاد می کند که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت می کند. همین دلیل باعث می شود برس های استیل ضد زنگ برای استفاده در محیط های خشن، مانند تولید، ساخت و ساز و سایر کاربردهای صنعتی مناسب باشند.

گاهی رشته های استفاده شده در فرچه ( برس ) سیمی استیل ضد زنگ، با استفاده از فرآیند بافتن یا تابیدن به رشته های باقابلیت سایش بیشتر و زبرتر و با مقاومت بالاتر تبدیل می شوند و یک فرچه سیمی بادوام، انعطاف پذیر و متراکم ایجاد می کنند. رشته سیم ها  باتوجه به کاربرد و سطح سختی مورد نیاز، می توانند دارای قطرها یا ضخامت های مختلف باشد.

علاوه بر مفتول های استیل ضد زنگ، ممکن است از مواد دیگری مانند نایلون یا الیاف طبیعی برای ایجاد پشتیبان یا پایه برس استفاده شود که پشتیبانی از رشته های سیمی را فراهم می کند و اتصال به دسته یا دستگاه دیگر را تسهیل می کند.

چه قطعاتی را می توان توسط فرچه سیمی استیل، پرداخت داد؟

با توجه به این که جنس استیل ضد زنگ نسبت به انواع فولاد کربنی دارای انعطاف بالایی است، لذا در مواردی که نیاز به پرداخت کاری سطحی وجود دارد از فرچه سیمی استیل استفاده می شود. از فرچه سیمی استیل برای پرداخت کاری انواع سطوح اعم از استیل، آلومینیوم، مس، برنج، چوب، شیشه و … می توان استفاده نمود.

همچنین مهمترین نکته در قطعه مقابل فرچه سیمی استیل این هست که قطعه کار به هیچ وجه نباید از فولاد کربنی اعم از آهن و چدن باشد. چرا که یک بار استفاده از فرچه سیمی استیل برای زنگ زدایی از روی قطعه آهن موجب نشستن گرد زنگ روی مفتول های فرچه سیمی شده و با انتقال آن به قطعه کار بعدی موجب زنگ زدن قطعه کار خواهد شد.

فرچه سیمی استیل در چه گرید های تولید می گردد؟

فرچه سیمی استیل شامل گرید های 302، 304 و 316 است. گرید 302 مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. به طوری که برای صنایع غذایی، محیط های دما بالا و مرطوب مناسب است. گرید 304 همانند سایز گرید های استیل مقاومت چندانی در برابر زنگ زدگی و خوردگی ندارد و مناسب محیط های با رطوبت کم است. گرید 316 دارای مقاومت عالی در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و معمولا برای محیط های با رطوبت بالا و آب شور استفاده می شود. 

فروش عمده انواع فرچه سیمی استیل بافته و افشان + کاتالوگ سایا ابزار صنعت